Nowe BMW X1 w najmocniejszej wersji
Na scenę wjeżdża topowa wersja kompaktowego crossovera BMW. Wariant X1 M35ixDrive otrzymał dwulitrowy silnik R4 turbo o mocy do 300 koni mechanicznych. W niektórych krajach, takich jak Stany Zjednoczone, jest to nawet wartość 317 KM.
Jak wskazują dane techniczne, w zestawieniu z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową usportowiony wariant BMW X1 rozwija maksymalny moment obrotowy rzędu 400 niutonometrów, gwarantując przyspieszenie do 100 km/h już w 5,4 sekundy po starcie (najszybciej jechać można 250 km/h). Auto otrzymało m.in. mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi, adaptacyjny układ jezdny M z obniżonym o 15 mm zawieszeniem i sportowy układ kierowniczy, który obejmuje zależne od prędkości wspomaganie kierownicy Servotronic i bardzo bezpośrednią przekładnię zębatkową.
Z zewnątrz BMW X1 M35ixDrive można rozpoznać chociażby po 19-calowych obręczach z oponami 245/45, mocniej zaakcentowanych progach, spojlerze dachowym oraz po czterech końcówkach wydechu (każda o średnicy 80 mm). Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. fotele z tapicerką z sensateku i alcantary, w kolorze czarnym z niebieskim stebnowaniem. Ewentualnie dostępna jest opcja z tapicerką skórzaną Vernasca i diamentowym pikowaniem. Można też wybrać fotele sportowe M. Mają one szeroki zakres regulacji, zintegrowane zagłówki oraz podświetlane logo M w górnej części oparcia.