Żegnaj Heycar!
Jeszcze w listopadzie ubiegłego roku zapowiadała się mała rewolucja w internetowej sprzedaży aut w Polsce. Do naszego kraju miała wejść jedna z ważniejszych w Europie internetowych platform sprzedaży używanych samochodów. Ten plan spalił jednak na panewce.
Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku internetowej sprzedaży samochodów w Polsce miała zadebiutować niemiecka firma Heycar, jedna z najważniejszych w Europie platform sprzedaży używanych samochodów. Niezbitym dowodem takich planów było powołanie w listopadzie ubiegłego roku szefa sprzedaży na Polskę. Został nim Michał Kubisa, menadżer wcześniej związany w naszym kraju między innymi z firmami Nissan czy General Motors. Okazuje się jednak, że ten plan jest już nieaktualny. Według informacji, do których dotarł IBRM Samar, do wstrzymania rozwoju firmy na nowe rynki miało dojść po niedawnej zmianie na stanowisku szefa Grupy Heycar. Z początkiem stycznia tego roku obowiązki dyrektora generalnego Heycar Group przejął Andreas Gruber. – Nowy szef zrewidował plany rozwoju firmy i postanowił, że w obecnych, trudnych dla motoryzacji czasach firma powinna skoncentrować się na rynkach, na których działa już od kilku lat - stwierdził nasz rozmówca z moto-branży.
Przypomnijmy, co wiemy o Heycar? Firma, a dziś już grupa kilku regionalnych spółek, została założona w 2017 r. w Niemczech. Jej udziałowcami były początkowo: Volkswagen Financial Services AG oraz Volkswagen AG. Potem do tego grona dołączyły: Mercedes-Benz Mobility, Allianz, Grupa Renault oraz jej spółka córka Mobilize Financial Services. Główna siedziba Heycar mieści się w Berlinie. Grupa prowadzi działalność na pięciu rynkach: niemieckim, brytyjskim, hiszpańskim i francuskim.
Na swojej stronie internetowej Heycar informuje, że współpracuje z ponad ośmioma tysiącami dealerów, zatrudnia 500 pracowników i dostarczył dotychczas klientom ponad 450 tysięcy aut. Heycar przekonuje, że sprzedawane na jego platformach auta mają poniżej 150 tys. km przebiegu i mniej niż 8 lat. Klient ma możliwość zakupu samochodu w lokalnym salonie dealerskim lub bezpośrednio online. Heycar wraz z partnerami zapewnia również w pakiecie finansowanie, w tym leasing, gwarancję oraz ubezpieczenie.
Powstanie firmy Heycar wpisało się w coraz silniejszy od kilku lat proces tworzenia wirtualnych platform sprzedażowych umożliwiających zakup aut całkowicie lub prawie całkowicie on-line. Zjawisko to bardzo silnie wzmocniła pandemia Covid-19, która sprawiła, że w trosce o swoje zdrowie konsumenci zaczęli częściej załatwiać wiele spraw w sieci. Na sprzedaż samochodów on-line zaczęło stawiać coraz więcej producentów samochodów, leasingodawców, firm z branży CFM oraz mniej lub bardziej niezależnych od producentów aut operatorów.