Nowy Mercedes E kombi (2023) – prezentacja
Marka spod znaku srebrnej gwiazdy opublikowała premierowe zdjęcia modelu Mercedes-Benz Klasy E kombi nowej generacji. Jedną z przewidzianych wersji napędowych jest hybryda typu Plug-in, która rozwija moc systemową rzędu 313 KM. Cen ani szczegółów dotyczących oferty jeszcze nie znamy.
Zaledwie kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał nowy Mercedes-Benz Klasy E w wersji sedan lub – jak kto woli – limuzyna. Teraz stuttgarcki producent prezentuje odmianę nadwoziową kombi, która powinna cieszyć się dużym wzięciem zwłaszcza wśród klientów mieszkających w Europie. Stylistyka zewnętrza auta ma wiele elementów zaczerpniętych z Klasy S, natomiast rysunek kokpitu stanowi nawiązanie do elektrycznych limuzyn EQE i EQS, czego przykładem jest chociażby umieszczony na konsoli środkowej ekran dotykowy.
Użytkownicy Mercedesa E kombi otrzymają do dyspozycji najnowszą wersję systemu infotainment MBUX, który nie tylko umożliwia wyświetlanie danych z nawigacji bezpośrednio na szybie czołowej, ale gwarantuje również rozrywkę w postaci dostępu do takich aplikacji jak chociażby Angry Birds czy Tiktok. Ciekawym rozwiązaniem jest ponadto aktywne oświetlenie nastrojowe, które zmienia się w takt płynącej z głośników muzyki. No i jeszcze kamera do selfie i wideo, zamontowana u góry deski rozdzielczej. Aktualny ranking najpopularniejszych w Polsce modeli premium znaleźć można TUTAJ
Nowy Mercedes Klasy E kombi (2023) – wymiary i bagażnik
Klasa E kombi jest o 2,8 centymetra szersza od swojej bezpośredniej poprzedniczki i ma o 2,2 centymetra dłuższy rozstaw osi, co powinno przełożyć się na więcej wolnego miejsca dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Mówiąc o samochodzie z tego segmentu, nie sposób pominąć tak ważnej kwestii jak wymiary bagażnika. W hybrydzie typu Plug-in akumulator montowany jest pod podłogą, co niestety oznacza, że przestrzeń transportowa kurczy się o 155 litrów, czyli z 615 do 460 litrów. Nawet bagażnik w wersji z łagodną hybrydą jest mniejszy niż w poprzedniku, do którego „wchodziło” przecież 640 litrów. Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy to 2100 kilogramów.
Początkowo kombi niemieckiego producenta będzie wyposażone w cztero- i sześciocylindrowe silniki benzynowe (E 200/204 KM) oraz wysokoprężne (E 220 d/197 KM), które wspomaga 48-woltowy układ miękkiej hybrydy. Najmocniejszy jest wariant E 300 e z technologią Plug-in (313 KM), który w trybie elektrycznym jest w stanie zapewnić zasięg nawet do 113 kilometrów. Kolejne wersje silnikowe pojawią się dopiero później.
Zestawienie tegorocznych nowości modelowych (w tym aut elektrycznych oraz hybrydowych) znaleźć można TUTAJ