Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743462610619 3.0.14

Omoda rozmawia z dealerami w Polsce. Ilu ich będzie?

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
16 Paź '23 (aktualizacja 30 Paź '23)
Omoda rozmawia z dealerami w Polsce. Ilu ich będzie?Źródło: Omoda

Omoda to jedna z marek wchodzących w skład koncernu Chery. W początkowym okresie generalny importer ma w planach otwarcie od 20 do 30 punktów sprzedaży w Polsce. Ceny aut powinny być atrakcyjne.

Nowy gracz wjedzie na polski rynek wraz ze stylizowanym na crossovera, kompaktowym modelem Omoda 5. Pierwsze wyprodukowane w Chinach samochody trafiły już m.in. do Hiszpanii oraz Włoch. W przyszłym roku „piątka” dostępna będzie również w Polsce. Jako pierwsza pojawi się wersja spalinowa dysponująca silnikiem turbo 1.6 TGDi o mocy 197 KM, automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na przednią oś.

Omoda planuje otworzyć w Polsce nawet 30 punktów sprzedażyŹrodło: Omoda
Omoda planuje otworzyć w Polsce nawet 30 punktów sprzedaży

W drugim kwartale przyszłego roku przewidziany jest debiut Omody 5 w wersji z napędem elektrycznym. Jak twierdzą wiarygodne źródła, chiński „elektryk” rozwija 201 KM oraz 400 Nm, zaś prąd zmagazynowany w akumulatorach trakcyjnych 64 kWh powinien wystarczyć do pokonania nawet 450 kilometrów bez dodatkowego ładowania.

Omoda utworzy sieć dealerską w Polsce

Aktualnie trwają prace nad stworzeniem sieci dealerskiej. Przewidywane lokalizacje obejmują główne miasta w Polsce (m.in. Poznań, Gdańsk oraz Katowice), z pierwszym salonem obsługującym klientów w Warszawie. Na początku Omoda chciałaby otworzyć od 20 do 30 punktów sprzedaży, docelowo placówek ma być jeszcze więcej.

Omoda 5 będzie dostępna w 197-konnej wersji spalinowej oraz jako "elektryk"Źrodło: Omoda
Omoda 5 będzie dostępna w 197-konnej wersji spalinowej oraz jako "elektryk"

Mimo, że Omodę 5 w całości składa się w Chinach, to producent wykorzystuje również części pochodzące od europejskich koncernów. Są to m.in. elementy przekładni wytwarzane przez firmę ZF oraz wybrane komponenty elektryczne Boscha. Za przystosowanie „piątki” do europejskich standardów odpowiedzialni byli inżynierowie z centrum badawczo-rozwojowego we Frankfurcie.

Podziel się ze znajomymi