Suzuki Swace - efekt inżynierii znaczkowej
Średnia ocena8.3
8.3Śr. ocena
Po co opracowywać od początku nowy model, gdy można wykorzystać już istniejące auto zaprzyjaźnionej marki? Tą drogą poszło Suzuki z modelem Swace, będącym klonem Toyoty Corolli kombi.
Na projekt, opracowanie oraz wprowadzenie na rynek zupełnie nowego modelu producent musi wydać gigantyczne pieniądze. Nic dziwnego zatem, że wiele marek idzie drogą na skróty i stosuje tzw. badge engineering, czyli inżynierię znaczkową. Polega to najprościej rzecz ujmując na zapożyczeniu istniejącego modelu od innej marki i opatrzeniu tego produktu swoim logotypem.
Zjawisko zwane badge engineering'iem jest bardzo popularne zwłaszcza w przypadku pojazdów dostawczych, a przykładem tego może być koncern Stellantis i jego rodzina aut użytkowych, dostępnych także pod marką… Toyota. Z tą ostatnią współpracuje także inna japońska marka Suzuki, która korzystając z obecnej generacji kompaktowej Corolli kombi, wprowadziła na rynek model Swace.
Suzuki Swace – silnik, moc
Do napędu modelu Swace posłużył hybrydowy napęd pochodzący od Toyoty Corolli Touring Sports. Ta klasyczna hybryda oparta jest na benzynowym silniku o pojemności 1.8 litra, zaś moc systemowa wynosi 122 KM. Co ciekawe, Corolla kombi z hybrydą 1.8 ma moc 140 KM, zaś w mocniejszej wersji 2.0 196 KM.
Suzuki Swace – wymiary, funkcjonalność
Wymiary zewnętrzne Suzuki Swace wynoszą: 4655 mm długości, 1790 mm szerokości i 1460 mm wysokości, zaś rozstaw osi mierzy 2700 mm. Standardowa pojemność bagażnika to 596 litrów, zaś po złożeniu tylnej kanapy 1606 litrów.
Suzuki Swace – cena
Kompaktowe kombi ze znaczkiem Suzuki oferowane jest w dwóch wersjach wyposażenia. Tańsza Premium Plus kosztuje 125 900 zł, zaś bogatsza Elegance o równo 10 tys. zł więcej. Co ciekawe bazowa Corolla kombi Active hybrid 1.8 140 KM kosztuje 119 087 zł, a więc o blisko 7 tys. zł mniej od najtańszego Suzuki Swace.
Suzuki Swace – wrażenia z jazdy
W tej kwestii zaskoczenia nie ma. Z której strony by nie spojrzeć, Swace to dobra, sprawdzona Corolla z praktycznym nadwoziem. Sprawdzi się świetnie jako auto służbowe, flotowe, bądź po prostu rodzinne kombi. Z uwagi trwały i oszczędny napęd hybrydowy Swace, podobnie jak jego dawczyni technologii, bywa wybierane przez korporacje taksówkowe, a także służby takie, jak np. policja. Od 0 do 100 km/h Suzuki Swace przyspiesza w 11,1 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie zużycie paliwa według WLTP wynosi 4,5 l/100 km. Nasz test wskazywał na wartości zbliżone do 5,5 l/100 km, co także jest bardzo przyzwoitym wynikiem.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Suzuki Swace – podsumowanie
Opisywany model, podobnie jak jego pierwowzór niczym specjalnym się nie wyróżnia. Z drugiej strony jednak niekoniecznie musi to być wada, a wręcz przeciwnie. Zachowawcza stylistyka ma ten plus, że model wolniej się starzeje, nie ulega chwilowym modom. Suzuki Swace, to także jedno z tańszych hybrydowych, kompaktowych kombi. Rywalami Swace, oprócz Toyoty Corolli są także wersje kombi takich aut, jak m.in. Hyundai i30, Kia Ceed, SEAT Leon, Skoda Octavia, Volkswagen Golf, Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, Fiat Tipo oraz Renault Megane. Swace to bardzo dopracowane kombi, choć nie da się ukryć, że marka, która jest tutaj dawcą technologii cieszy się większą popularnością i prestiżem, a za tym może pójść w przyszłości także wyższa wartość rezydualna.
Konfigurator Suzuki Swace znajdziesz w AutoKatalog.pl.