Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Wyniki marek chińskich w Europie. Kto sprzedał najwięcej aut w 2022?

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
13 Mar '23 (aktualizacja 20 Mar '23)
Wyniki marek chińskich w Europie. Kto sprzedał najwięcej aut w 2022?Źródło: MG Motor

W minionym roku najwięcej nowych samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych sprzedali importerzy marek chińskich na Wyspach Brytyjskich. Zdecydowanym liderem zestawienia bestsellerowych producentów z Państwa Środka jest MG Motor.

Jak wynika z opracowania firmy Inovev, ubiegły rok zamknął się wynikiem łącznie około 202 000 nowych samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych marek chińskich, jakie sprzedano na terenie Europy (dane dotyczą 29 krajów Starego Kontynentu). Uzyskany rezultat oznacza wzrost o 145% w stosunku do roku poprzedzającego. Ranking bestsellerowych producentów z Państwa Środka otwiera MG Motor z wynikiem rzędu 111 000 egzemplarzy. Co ciekawe, około połowa z powyższej liczby przypada na samochody z napędem elektrycznym.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Kolejne miejsca w cytowanym zestawieniu zajmują marki takie jak Polestar oraz Lynk & Co, na koncie których figurują odpowiednio 32 000 oraz 26 000 egzemplarzy. Analitycy branżowi spodziewają się, że w najbliższych latach swoją obecność na rynku europejskim mocniej zaznaczą również inni gracze, do których zaliczają się firmy BYD i Ora, wchodząca w skład portfolio koncernu Great Wall.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Spośród poszczególnych krajów Europy największą sprzedażą nowych samochodów marek chińskich legitymują się Wyspy Brytyjskie (62 500 sztuk), co wynika w dużej mierze z silnej pozycji MG Motor na tamtejszym rynku. Na dalszych miejscach rankingu sklasyfikowano: Niemcy (29 000 aut), Włochy (24 500 egzemplarzy), Norwegię (17 000 pojazdów), Szwecję (16 500 samochodów) oraz Francję (16 000 aut). Łącznie wymieniona szóstka stanowi wolumenowo aż 82% całkowitej sprzedaży „chińczyków” w Europie.

Podziel się ze znajomymi