Chińska marka Jetour stawia na eksport
Początki tej perspektywicznej marki, utworzonej przez koncern Chery Automobile Holdings, sięgają 2018 roku. Firma stawia sobie ambitne cele, które zakładają, że najpóźniej do 2030 jej sprzedaż eksportowa sięgnie 1,1 miliona egzemplarzy.
Jetour ruszył z eksportem samochodów do krajów rozwijających się pięć lat temu. W całym roku ubiegłym firma zanotowała wzrost globalnego wolumenu aż o 75 procent, osiągnąwszy poziom przeszło 315 tys. egzemplarzy. Z powyżej puli ponad 1/3 przypadła na rynki zagraniczne. Jetour bardzo dobrze radzi sobie chociażby w Rosji. Jak wynika ze statystyk z października bieżącego roku, lokalny importer sprzedał w ciągu miesiąca 4020 nowych aut, co dało mu ósme miejsce w rankingu topowych marek.
Najpopularniejsze marki aut w Rosji (październik 2024)
- Łada: 44 812 egzemplarzy
- Haval: 23 801
- Geely: 17 163
- Chery: 15 140
- Changan: 10 973
- Belgee: 4346
- Omoda: 4186
- Jetour: 4020
- Toyota: 3516
- Exeed: 3424
Tymczasem według raportu IBRM Samar, od początku bieżącego roku zarejestrowano w naszym kraju łącznie 6638 aut producentów z Chin. W powyższej grupie zdecydowanie dominują modele MG, którymi wyjechało z salonów dealerskich aż 4657 klientów. Czołową trójkę uzupełniają BAIC (1067 rejestracji) i Omoda z dorobkiem 501 egzemplarzy.