Najpopularniejsze marki aut w Polsce. Kto liderem sierpnia?
Po dwóch dekadach sierpnia widać, że topową marką na rynku aut osobowych w Polsce cały czas jest Toyota. Skoda zajmuje tymczasem pozycję wicelidera, choć tempo wzrostu rejestracji czeskiego brandu znacznie przewyższa statystyki japońskiego importera.
Według raportu IBRM Samar, po drugiej dekadzie sierpnia zarejestrowano na polskim rynku łącznie 20 654 nowe auta osobowe, co stanowi wzrost o prawie sześć procent. Poniżej ranking dwudziestu najpopularniejszych marek samochodowych. Zestawienie otwiera Toyota, której dorobek sięgnął 4306 egzemplarzy (-10,2%). Na pozostałych miejscach podium plasują się Skoda z wynikiem 1921 sztuk (+16,4%) oraz Kia, która dostarczyła równo 1500 pojazdów (-7,5%).
Ciekawostką jest fakt, że w porównaniu z danymi cząstkowymi po pierwszej dekadzie bieżącego miesiąca aż o trzy oczka w górę awansowała Mazda, uzyskawszy wynik rzędu 759 rejestracji (+82%). Tymczasem z pozycji dziewiątej na dwunastą spadła Cupra, którą wyprzedzają tacy gracze jak Dacia oraz Lexus.
Najpopularniejsze marki aut w Polsce (okres 1-20 sierpnia 2024)
- Toyota: 4306 rejestracji (-10,2%)
- Skoda: 1921 (+16,4%)
- Kia: 1500 (-7,5%)
- Hyundai: 1436 (-2,9%)
- Audi: 1322 (+23,6%)
- Volkswagen: 1286 (-12%)
- Mercedes-Benz: 1271 (+27,4%)
- BMW: 874 (+4,7%)
- Mazda: 759 (+82%)
- Dacia: 753 (+21,6%)
- Lexus: 713 (+82,4%)
- Cupra: 628 (+24,1%)
- Ford: 523 (+86,8%)
- Renault: 488 (+9,7%)
- Peugeot: 309 (+93,1%)
- Suzuki: 294 (-29,5%)
- Volvo: 291 (-33,4%)
- Opel: 268 (+107,8%)
- Nissan: 230 (-24,6%)
- MG: 206 (-)

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
W segmencie brandów, których samochody produkowane są w Chinach, stawkę otwiera marka MG z wynikiem 206 rejestracji. Tymczasem jak twierdzą dobrze zorientowane źródła, już 28 sierpnia światło dzienne ujrzy najnowsze wcielenie modelu ZS. Będzie to kolejny debiutant, który wzbogaci gamę azjatyckiego producenta obok miejskiego hatchbacka MG3, sportowego Cyberstera oraz MG HS drugiej generacji.