Nowy Hyundai Bayon 2024 – czas na lifting
W ślad za Koną drugiej generacji podąża kolejny crossover, czyli Hyundai Bayon, który właśnie doczekał się zmian modernizacyjnych. Uwagę zwraca stylistyka przedniego pasa, nowe warianty kolorystyczne oraz elementy wyposażenia wnętrza.
Najnowszą wersję modelu Hyundai Bayon najłatwiej rozpoznać po grafice świateł do jazdy dziennej, które przybrały kształt wąskiego pasa biegnącego przez całą szerokość maski. Jakby piętro niżej umieszczono logo producenta, a jeszcze niżej znajduje się szerszy niż dotychczas otwór atrapy chłodnicy. Jego czarna obudowa, niczym jednorodna tafla, płynnie łączy się z modułem głównych reflektorów. Ponadto warto zwrócić uwagę nie tylko na profil tylnego zderzaka i zmodyfikowany design obręczy szesnasto- oraz siedemnastocalowych, ale również na cztery nowe odcienie lakieru: Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic i Vibrant Blue Pearl.
W katalogu figuruje ponadto dwutonowa kombinacja kolorystyczna z dachem wykończonym w wersji Phantom Black. Deska rozdzielcza otrzymała w ramach wyposażenia standardowego komputer pokładowy z wyświetlaczem LCD o przekątnej 4,2 cala. Można go ewentualnie zastąpić 10,25-calowym panelem cyfrowych zegarów. Ponadto przewiedziano m.in. funkcję zdalnej aktualizacji systemu multimedialnego oraz opcję w postaci inteligentnego tempomatu (NSCC), który wykorzystuje dane z nawigacji pojazdu, by automatyczne dostosowywać prędkość podczas jazdy autostradą lub drogą ekspresową. Wśród rynkowych konkurentów Bayona wskazać można takich graczy jak m.in. Toyota Yaris Cross, Kia Stonic, MG ZS, Nissan Juke czy Volkswagen T-Cross.
Hyundai Bayon otrzyma system eCall drugiej generacji, oparty na sieci 4G, który w razie wypadku automatycznie powiadamia służby ratunkowe po aktywacji poduszek powietrznych samochodu. Nie mamy jednak jeszcze informacji dotyczących przyszłych wersji silnikowych. Aktualną wersję modelową napędza doładowany silnik benzynowy 1.0 T-GDI o maksymalnej mocy 100 koni mechanicznych. Jednostkę można zestawić albo z sześciobiegową skrzynią manualną albo z siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DCT.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Uzupełniane na bieżąco zestawienie nowości modelowych, które ujrzą światło dzienne w rozpoczynającym się roku 2024, znaleźć można TUTAJ