Start chińskiej marki Bestune w Polsce. Hit czy klapa?
W szybkim tempie rośnie lista chińskich marek na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Jednym z beniaminków jest firma Bestune, która oficjalnie zadebiutowała podczas targów Poznań Motor Show 2025 i planuje stworzenie sporej sieci dealerskiej.
Z okazji zorganizowanej w stolicy Wielkopolski wystawy generalny importer marki Bestune przygotował specjalną ofertę przedsprzedażową, która obowiązywała wyłącznie w czasie trwania imprezy. Potencjalni nabywcy mogli zyskać nawet 15 tys. złotych. Na odzew ze strony klientów – również flotowych – nie trzeba było długo czekać. Do niedzieli (27 kwietnia) liczba podpisanych zamówień osiągnęła przewidzianą wcześniej pulę stu egzemplarzy.
Największym zainteresowaniem w ramach przedsprzedaży cieszył się model Bestune B70, dostępny albo z silnikiem benzynowym 1.5 o mocy 160 KM albo z jednostką 2.0 (218 KM). Sedana zamówiono łącznie w liczbie 44 sztuk, przy czym tuzin maszyn zarezerwował klient flotowy. Tymczasem stylizowane na SUV-a klasy średniej Bestune T90 wybrało trzydzieści sześć osób, zaś pozostała dwudziestka postawiła na Bestune T77.
Zgodnie z oczekiwaniami działu marketingu ponad połowę sprzedaży stanowiły modele z silnikami dwulitrowymi o mocy przeszło 200 KM, co potwierdza tezę, że oprócz bogatego wyposażenia polscy klienci są zainteresowani mocniejszymi jednostkami napędowymi niż dotychczas oferowała konkurencja - powiedział Paweł Kuskowski z firmy Asian Automotive Distribution Center, która pilotuje markę Bestune w naszym kraju.
Przypomnijmy, że ofertę uzupełnia pięcioletnia gwarancja fabryczna z limitem przebiegu do 150 tys. kilometrów. Jak zapowiada generalny importer, pierwsze egzemplarze Bestune trafią na polski rynek jesienią. Do końca bieżącego roku powstanie nad Wisłą sieć trzydziestu trzech autoryzowanych salonów dealerskich. Docelowo brand będzie miał do dyspozycji około 50 punktów sprzedaży w całym kraju.