Chiński Dongfeng Box przed premierą. Czy auto przypadnie do gustu Polakom?
Na ulicach Warszawy zauważyliśmy ten oto samochód elektryczny. Jest to subkompaktowy Dongfeng Box, który – sądząc po oznakowaniu karoserii – niebawem wejdzie do oficjalnej oferty sprzedażowej w Polsce.
Reprezentujący segment aut miejskich, Dongfeng Box znany jest od niedawna klientom w Hiszpanii, gdzie ceny katalogowe startują z poziomu 24 595 euro. Wtyczkowóz zwraca uwagę zwartą bryłą nadwozia o długości około czterech metrów, żywą kolorystyką oraz dostępnością takich elementów wyposażenia jak chociażby podgrzewane i wentylowane fotele, 12-calowy ekran dotykowy, chowane klamki oraz kamery generujące obraz 360° i bezprzewodowa ładowarka.
Dongfeng Box oferuje jednostkę napędową o mocy 70 kW, co w przeliczeniu daje wartość 93 KM, z zestawem akumulatorów trakcyjnych LFP o pojemności 42,3 kWh. Pojazd można ładować z mocą do 75 kW, maksymalny zasięg przekracza trzysta kilometrów. Poniżej porównanie parametrów nadwozia Dongfenga Box z Peugeotem E-208.
Dongfeng Box
Peugeot E-208
długość:
4030 mm
4055 mm
szerokość:
1810 mm
1745 mm
wysokość:
1570 mm
1430 mm
rozstaw osi:
2660 mm
2540 mm
pojemność bagażnika od:
326 l
309 l
maks. pojemność bagażnika:
945 l
1118 l
Oficjalny dystrybutor w Polsce nie jest jeszcze znany. Warto jednak przypomnieć, że większość azjatyckich brandów, które wchodzą z ofertą sprzedażową na nasz rynek, decyduje się nawiązać współpracę z czołowymi grupami dealerskimi nad Wisłą. Czy tak samo będzie z Dongfengiem? Tymczasem według raportu IBRM Samar, lutowe rejestracje osobówek w segmencie producentów chińskich zamknęły się wynikiem 2130 egzemplarzy, co uznać można za nowy rekord. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku baza danych liczyła zaledwie 259 „chińczyków”. Czołową trójkę zdominowali tacy gracze jak MG (816 rejestracji), Jaecoo (450) i Omoda (381).
Warto podkreślić, że rynek cały czas się rozwija, o czym świadczą plany wejścia kolejnych graczy. Interesująco zapowiada się debiut Chery, które do końca grudnia br. zamierza wyznaczyć w naszym kraju około 25 salonów sprzedaży. Na starcie zameldowało się ponadto JAC Motors. Partnerem biznesowym tego akurat debiutanta jest Grupa Bemo. Przejmie ona odpowiedzialność za sprzedaż, serwis oraz rozbudowę sieci dealerskiej nad Wisłą. Klientów dysponujących zasobniejszym portfelem może natomiast zainteresować gama chińskiej marki Hongqi. Ceny nie są jeszcze znane, lecz oficjalny dystrybutor zapowiada, że na tle rynkowej konkurencji oferta będzie konkurencyjna.