Kiedy start chińskiej marki Firefly w Europie?
Media motoryzacyjne informują o opóźnieniach towarzyszących wprowadzeniu marki Firefly na europejski rynek samochodów elektrycznych. Brand należący do koncernu NIO musi stawić czoła nieprzewidzianym wyzwaniom przy rozbudowie sieci sprzedażowo-serwisowej na Starym Kontynencie.
Przypomnijmy, że w grudniu zeszłego roku zaprezentowano oficjalnie markę Firefly, która docelowo stanowić ma konkurencję dla Smarta oraz MINI. Według najnowszych ustaleń agencji Reuters, samochody pojawią się na rynku europejskim dopiero w trzecim kwartale, a nie przed końcem pierwszego półrocza, jak pierwotnie zakładano. Plan rozwoju marki zakłada nawiązanie współpracy z lokalnymi partnerami oraz stworzenie równolegle wersji modelowych, które przystosowane są do ruchu lewostronnego.
Tymczasem według raportu IBRM Samar, minionego roku zarejestrowano w Polsce 10 696 nowych osobówek producentów chińskich, o czym można przeczytać TUTAJ. Pierwszy kwartał bieżącego roku przyniósł natomiast wynik rzędu aż 7075 sprzedanych aut. Największym wzięciem cieszą się pojazdy MG, które wybrało 3049 klientów. Na kolejnych miejscach rankingu plasują się tacy gracze jak Jaecoo, Omoda, BAIC, BYD oraz Forthing.