Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1751270616637 3.0.14

Ford Mustang GT Convertible – silne emocje gwarantowane

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
30 Lip '25
Średnia ocena8.2
Ford Mustang GT Convertible – silne emocje gwarantowaneŹródło: IBRM Samar
8.2Śr. ocena

Mustang jest modelem głęboko zakorzenionym w historii światowej motoryzacji oraz w popkulturze, a w wielu krajach ma swych zagorzałych fanów. Jedną z ciekawszych wersji Mustanga jest bez wątpienia odmiana GT, zwłaszcza z nadwoziem Convertible, czyli kabriolet.

Ford Mustang GT CabrioŹródło: IBRM Samar

Pierwsza generacja Forda Mustanga produkowana była od 1964 do 1973 roku. Dziś to właśnie ta seria modelu jest najbardziej poszukiwana przez fanów klasycznej motoryzacji, a zadbane bądź odrestaurowane egzemplarze osiągają zawrotne ceny. W pierwszy weekend sprzedaży Mustanga salony Forda odwiedziło ponad 4 mln osób, zaś w ciągu 4 miesięcy dealerzy przyjęli 100 tys. zamówień. Co godne odnotowania, już dwa lata od debiutu, tj. w 1966 roku Ford wyprodukował milionowy egzemplarz modelu.

Ford Mustang GT CabrioŹródło: IBRM Samar

Niewątpliwie do wielkiego sukcesu Mustanga przyczynił się film Petera Yatesa „Bullit” z 1968 roku, ze Steve'em McQueen'em w roli głównej, gdzie główny bohater ściga przestępców Mustangiem GT 390 V8 w charakterystycznym, ciemnozielonym kolorze. Aktualny Ford Mustang VII już generacji pojawił się w sprzedaży w 2024 roku, a jego debiut zbiegł się z 60. urodzinami modelu. Polskiej premierze towarzyszył XVI Ogólnopolski Zlot Mustangów, zorganizowany przez klub fanów i posiadaczy tego modelu.

Ford Mustang GT CabrioŹródło: IBRM Samar

Ford Mustang – silnik, moc

Dla fanów Mustanga oczywistością jest, że pod jego maską musi być silnik widlasty, czyli w układzie cylindrów V8, o pojemności 5.0. Na rynku są dwie wersje różniące się nieco mocą, a każda z nich może być wyposażona w skrzynię manualną sześciobiegową bądź 10-stopniowy automat. Wersja GT ma silnik 5.0 Ti-VCT o mocy 446 koni mechanicznych, zaś odmiana Dark Horse tę samą jednostkę, jednak z mocą zwiększoną do 453 KM.

Ford Mustang GT CabrioŹródło: IBRM Samar

Ford Mustang Convertible – wymiary

Mustang z nadwoziem Convertible ma 4810 mm długości, 1916 mm szerokości i wysokość 1398 mm. Rozstaw osi ma 2719 mm. Bagażnik ma standardową pojemność 310 litrów. Masa własna tej wersji auta to 1801 kg.

Ford Mustang GT CabrioŹródło: IBRM Samar

Ford Mustang – cena

Mustang Convertible, czyli wariant ze składanym dachem, oferowany jest wyłącznie w wersji GT i ze skrzynią manualną kosztuje 323 500 zł, zaś do automatu trzeba dołożyć 15 tys. zł. Dla odmiany Mustang z nadwoziem typu fastback, czyli coupe, oferowany jest w wersji GT w cenie od 303 500 (manual) do 318 500 (automat). Za Mustanga Fastback w wersji Dark Horse trzeba zapłacić 358 500 zł (manual), bądź 373 500 za wariant ze skrzynią automatyczną.

Ford Mustang Convertible GT – wrażenia z jazdy

Do naszej redakcji trafił Mustang GT Convertible w pięknym, czerwonym lakierze Lucid Air. Fanom motoryzacji nie trzeba nawet mówić, że prowadzenie Mustanga GT Convertible, to prawdziwa przyjemność. Samochód ten jest wręcz stworzony do tego, aby cieszyć użytkowników sportową jazdą. Prowadząc Mustanga można rozkoszować się słuchaniem charakterystycznego dźwięku silnika V8, tzw. ‘gulgotu”. W tym aucie nawet zainstalowany na pokładzie, bardzo dobry system audio Bang & Olufsen przegrywa z odgłosami wydawanymi przez V8-kę.

Ford Mustang GT CabrioŹródło: IBRM Samar

Przy tym wszystkim Mustang to jednak także całkiem wygodne auto, z wyjątkowo komfortowymi fotelami oraz bardzo estetycznymi i czytelnymi wskaźnikami. Mustang GT Convertible Wersja GT sprint od 0 do 100 km/h pokonuje w 5 sekund, zaś prędkość maksymalna auta wynosi 250 km/h. Nie próbujmy jednak sprawdzać osiągów tego amerykańskiego rumaka na normalnych drogach, polecamy wybrać się Mustangiem na tor wyścigowy. Zużycie paliwa w trakcie normalnej, codziennej jazdy oscyluje wokół 12,5 l/100 km. Tanio nie jest, a frajda z jazdy kosztuje.

Ford Mustang GT CabrioŹródło: IBRM Samar

Ford Mustang – podsumowanie

Mustang to prawdziwa legenda Forda i światowej motoryzacji, a także obiekt pożądania wielu fanów samochodów i kultu dla tych, którzy są jego szczęśliwymi posiadaczami. Wersja GT z nadwoziem cabrio, w kosztującym 6200 zł czerwonym lakierze i z czarnymi felgami ze stopów lekkich oraz czarnymi dodatkami, prezentuje się naprawdę świetnie. Ford Mustang to jednak auto nie dla każdego – kosztuje grubo powyżej 300 tys. zł i z uwagi na silnik 5.0 V8 ma bardzo duży apetyt na paliwo. Ze względu na duże wymiary średnio nadaje się także do miasta, czy na ciasne parkingi. To raczej auto na specjalne, weekendowe przejażdżki, czy na tor. Mustang jest po to, by sprawiać maksimum frajdy z jazdy, z czego doskonale się wywiązuje.

zdjęcia: Krzysztof Panek

Szczegółowa ocena auta: Ford Mustang VII S650

Osiągi i ekonomia
8/10
Przestrzenność wnętrza
8/10
Komfort podróżowania
9/10
Wyposażenie
9/10
Cena
6/10
Własności jezdne
9/10
Podziel się ze znajomymi