Marka SEAT inaczej pozycjonowana
Po bardzo udanej premierze marki Cupra, siostrzany brand SEAT usunął się nieco w cień. Volkswagenowska centrala ma jednak nowy pomysł na wylansowanie producenta takich modeli jak Arona czy Ibiza.
Według ustaleń portalu Auto Bild, SEAT zostanie podstawową, najbardziej przystępną cenowo marką w ramach Grupy Volkswagen. Zgodnie z założeniami nowej hierarchii, nad producentem Ibizy miejsca zajmą kolejno tacy gracze jak Skoda, Volkswagen, Cupra oraz Audi – uważane w tym gronie za najbardziej prestiżowe. Innymi słowy, SEAT stanie się synonimem mniejszych modeli samochodów w przystępnej cenie.
Już wkrótce Seaty Ibiza i Arona przejdą lifting, który podniesie atrakcyjność tych samochodów w dalszym cyklu produkcyjnym. Ponadto trwają prace mające na celu stworzenie małego pojazdu z napędem elektrycznym. Jak twierdzą wiarygodne źródła, bateryjny model SEAT-a nie zrówna się jednak ceną z dyskontową Dacią Spring, co wynika z konieczności zapewnienia volkswagenowskich norm jakościowych.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Tymczasem według cyklicznego raportu IBRM Samar, do końca sierpnia znana hiszpańska marka zarejestrowała nad Wisłą łącznie 3027 nowych samochodów, co plasuje ją w środku trzeciej dziesiątki rankingu importerów. Najpopularniejszym modelem w gamie jest SEAT Ateca, który stanowi prawie trzydzieści pięć procent łącznej sprzedaży.