Nowy Citroen C5 Aircross 2025 Plug-in – cena
Producent należący do Grupy Stellantis powiększył gamę Citroena C5 Aircross nowej generacji o kolejną wersję napędową. Tym razem jest to hybryda Plug-in (PHEV), która według danych fabrycznych rozwija zasięg niemal do stu kilometrów w trybie elektrycznym.
We francuskiej hybrydzie Plug-in wykorzystano połączenie czterocylindrowego silnika turbo 1.6 o mocy 150 koni mechanicznych z jednostką elektryczną, która zapewnia 125 KM. Tę ostatnią zasila akumulator o pojemności 21 kWh, umieszczony pod podłogą w środkowej części pojazdu. Jak wskazują dane techniczne, łączna moc układu wynosi 143 kW, co w przeliczeniu daje wartość prawie 195 koni mechanicznych. Całość dopełnia siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna eDCS.
Nowy Citroen C5 Aircross 2025 – ceny wersji:
- You 1.2 Hybrid (145 KM): 132 900 złotych
- Plus 1.2 Hybrid (145 KM): 145 900 złotych
- Max 1.2 Hybrid (145 KM): 163 300 złotych
- Plus 1.6 Plug-in (195 KM): 181 700 złotych
- Max 1.6 Plug-in (195 KM): 199 100 złotych
- You BEV 73,7 kWh (213 KM): 174 900 złotych
- Plus BEV 73,7 kWh (213 KM): 187 900 złotych
- Max BEV 73,7 kWh (213 KM): 205 300 złotych
- Plus BEV 96,9 kWh (231 KM): dostępne wkrótce
- Max BEV 96,9 kWh (231 KM): dostępne wkrótce
Podstawowa wersja wyposażeniowa You zawiera standardowo m.in. osiemnastocalowe felgi aluminiowe (dla wariantu 1.2/145 KM), ledowe reflektory, zawieszenie Advanced Comfort, tylne czujniki parkowania, tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, dwustrefową klimatyzację automatyczną, podłokietnik z przodu oraz cyfrowy panel zegarów o przekątnej 10 cali. W trybie całkowicie elektrycznym francuska hybryda rozwija zasięg do 96 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP. Bliższe informacje patrz konfigurator Citroen C5 Aircross.
Tymczasem jak wskazuje raport IBRM Samar, do końca sierpnia Citroen zarejestrował nad Wisłą łącznie ponad 5,8 tys. fabrycznie nowych osobówek, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego dało wzrost aż o 16,91 procenta. Warto podkreślić, że już niemal trzy czwarte łącznej sprzedaży Francuzów przypada na modele o nadwoziu typu SUV/crossover.