Nowy Dongfeng Box – pudełko z niespodzianką?
Model chińskiej marki to elektryczny hatchback klasy miejskiej. Jego atuty to między innymi ciekawa stylistyka nadwozia, przestronne wnętrze oraz cena zaczynająca się poniżej psychologicznej granicy 100 tys. złotych brutto. Czy importerzy Citroena, Peugeota i Renault mają się czego obawiać?
Za dystrybucję Dongfenga w Polsce odpowiada firma Auto Fus Group/AFG Motors, która zapowiada rychłe otwarcie pierwszego salonu marki w Warszawie oraz w Gdańsku, Radomiu, Kielcach i w Rzeszowie. Wyposażony w napęd elektryczny Box (95 KM/42,3 kWh) kosztuje bazowo od 99 900 złotych. Wśród jego konkurentów wymienić można takich graczy jak chociażby obsypane nagrodami Renault 5, Citroen C3 lub Peugeot 208. Produkowany w Chinach wtyczkowóz zwraca uwagę oryginalną grafiką oświetlenia, żywą kolorystyką konfiguracji, siedemnastocalowymi alufelgami czy bezramkowymi drzwiami, które skutecznie izolują pasażerów od szumu generowanego przez strumienie powietrza podczas jazdy.
Dziennikarze, którzy mieli już kontakt z modelem Dongfeng Box, są zaskoczeni przestronnością kabiny pasażerskiej, która została „upakowana” w mierzącym zaledwie cztery metry długości nadwoziu. Na liście wyposażenia figurują między innymi klimatyzacja automatyczna, podgrzewany i wentylowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, adaptacyjne reflektory oraz nastrojowe oświetlenie kabiny. Pojazd zapewnia zadowalające osiągi podczas jazdy miejskiej bez efektu wciskania w fotel, co często ma miejsce w trakcie dynamicznego przyspieszania samochodami elektrycznymi innych producentów. Jak wskazują dane techniczne, przy w pełni naładowanych akumulatorach auto zapewnia realny zasięg do 310 kilometrów, natomiast podczas jazdy drogami szybkiego ruchu podana wartość spada poniżej 250 km.
Dongfeng Box – dane techniczne:
- długość: 4030 mm
- szerokość: 1810 mm
- wysokość: 1570 mm
- rozstaw osi: 2660 mm
- pojemność bagażnika: od 326 l
- średnie zużycie energii: 10,6 kWh/100 km
- sprint 0-100 km/h: 12,5 sek.
- prędkość maksymalna: 140 km/h
Tymczasem jak wskazuje raport IBRM Samar, od początku bieżącego roku zarejestrowano łącznie 10 253 nowe osobówki producentów chińskich, z czego aż 3178 to auta sprzedane w kwietniu. Liderem segmentu pozostaje MG, do którego należy udział przekraczający czterdzieści procent. Na podium medalowym znalazły się ponadto Omoda i Jaecoo, które uzyskały wynik na poziomie odpowiednio 1758 oraz 1663 egzemplarzy.