Volkswagen świętuje 45 lat GTI - poznajcie edycję "Clubsport 45"

Nowości
1 Mar '21
Michał Śniadek
Źródło: Volkswagen

Niemiecki producent świętuje w tym roku już 45. rocznicę pierwszego Golfa GTI.

Od czasu pierwszej generacji Golfa GTI minęło właśnie 45 lat. Pierwsza generacja dziś uzwana jest za kultową i zjechała z linii produkcyjnej w 1976 roku. Dziś mamy już 8. generację Volkswagena Golfa, a klienci nadal mogą zdecydować na usportowiony wariant z dopiskiem "GTI", który czerpie garściami z pierwowzoru.

By uczcić 45. rocznicę, niemiecki producent przygotował specjalną edycję swojego aktualnie flagowego wariantu GTI. Poznajcie "GTI Clubsport 45", który wyróżnia się nie tylko nieco zmienioną stylistyką, lecz równiez kilkoma istotnymi zmianami technicznymi.

Z zewnątrz znajdziemy wykończenie w kolorze czerwonym i czarnym. Wyróżnikiem edycji specjalnej są 19-calowe felgi "Scottsdale" w kolorze czarnym z czerwoną obwódką. Do tego otrzymujemy czarne lusterka, czarny dach, czarny spojler, a także oznaczenie "45" z plastrem miodu. Całość uwydatnia nowy układ wydechowy 

We wnętrzu zmiany również dość skromne. Pojawiła się nieco zmieniona kierownica z emblematem "45", a fotele mają teraz czerwone wykończenie z plastrem miodu.

W kwestii napędu jest jedna istotna zmiana. Sam silnik pozostał dokładnie ten sam, co w "bazowym" wariancie Clubsport. Jest to 2.0 TSI o mocy 300 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które przekazuje całą swoją moc za pośrednictwem 7-stopniowego DSG wyłącznie na przednią oś. Teraz jednak samochód nie posiada elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej, która wcześniej była ograniczona do 250 km/h, a czas od 0 do 100 km/h wynosi 5,6 sekundy.

W standardzie otrzymujemy wydajniejszy elektromechaniczny mechnizm różnocowy zamiast (VAQ) zamiast bazowego dla Golfa GTI elektrycznicznego mechnizmu (XDS). Adaptacyjne zawieszenie zostało nieco dopieszczone trybem "Nurburgring" oraz możliwością ustawienia sztywności w 15 stopniach między Comfort i Sport.

Oficjalnego polskiego cennika jeszcze nie ma i nie jest wiadomo, czy auto trafi na nasz rynek. W wielu krajach europejskich auto jest w ofercie od dziś. U naszych zachodnich sąsiadów "Clubsport 45" jest dostępny w cenie 47 790 euro, co w przeliczeniu wynosi ok. 216 tysięcy złotych. Jest to koszt o 5 830 euro (ok. 26 420 zł) więcej niż wariant Clubsport oraz 10 620 euro (ok. 48 120 zł) więcej niż bazowy wariant GTI w Niemczech.

Tagi