Peugeot 308 SW 2022 – test, hybryda, moc, cena

Testy i prezentacje
5 Sie '22
Piotr Mieszkowski
Źródło: IBRM Samar

Kompaktowy Peugeot 308 zadebiutował w 2021 roku, początkowo z nadwoziem hatchback. W 2022 roku ofertę modelu uzupełniło praktyczne i ładne kombi SW, wersji z napędem plug-in hybrid bardzo oszczędne.

Pierwsza generacja Peugeota 308 zadebiutowała w 2007 roku i zastąpiła niezbyt udany model 307. Peugeot 308 II wszedł na rynek w 2013 roku i oferowany był w Europie jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi oznaczone symbolem SW. Po ośmiu latach nastąpił wreszcie czas na zmianę i w 2021 roku Peugeot zaprezentował 308-kę nr 3. Trzeba przyznać, że francuscy projektanci i inżynierowie wykonali kawał solidnej roboty i trzecia generacja to najładniejszy i najnowocześniejszy kompakt Peugeota ostatnich lat.

Peugeot 308 SW – silnik, moc

Francuskie kompaktowe kombi oferowane jest z silnikiem benzynowym oraz wysokoprężnym, a także jako hybryda plug-in czyli ładowana z gniazdka. Podstawowa jednostka benzynowa, to znany z innych modeli marek grupy Stellantis trzycylindrowy, turbodoładowany silnik PureTech 1.2 110 KM oraz jego mocniejsza, 130 konna odmiana. Diesel BlueHDi stosowany w 308-ce ma pojemność 1.5 i rozwija moc 130 KM. Hybryda typu plug-in oparta jest na silniku benzynowym 1.6 litra i rozwija łączną moc systemową 180 KM, zaś w mocniejszej wersji 225 KM.

Źródło: IBRM Samar

Peugeot 308 SW – wymiary, funkcjonalność

Długość Peugeota 308 SW wynosi 4636 mm, szerokość 1852 mm, wysokość 1442 mm, zaś rozstaw osi 2732 mm. Bagażnik 308 kombi ma standardową pojemność 548 litrów (hatchback 361 l), zaś po złożeniu tylnej kanapy 1574 litry.

Prezentacja 360°

Peugeot 308 Kombi GT Pack

Pokaż prezentację 360°

Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.

Peugeot 308 SW – cena

Ceny Peugeota 308 kombi zaczynają się od 105 300 zł za auto w bazowej specyfikacji Active Pack z silnikiem 1.2 PureTech 110 KM i manualną skrzynią sześciobiegową oraz 110 300 zł za „benzyniaka” 130 konnego. Chętni na diesla 1.5 BlueHDi 130 KM z manualna szóstką szykować muszą 117 500 zł, w bogatszej wersji Allure Pack z automatyczną skrzynią 127 900 zł, zaś w topowej GT Pack 154 100 zł.

Źródło: IBRM Samar

Hybrydowy Peugeot 308 SW w słabszej 180 konnej wersji ze skrzynią automatyczną, w wersji wyposażenia Allure, to wydatek rzędu min. 164 700 zł, GT 178 200 zł, zaś topowej GT Pack 187 100 zł. Najmocniejsza hybryda 225 KM oferowana jest najbogatszych wersjach wyposażenia GT – za 191 100 zł oraz GT Pack w cenie 200 tys. zł.

Peugeot 308 SW – wrażenia z jazdy

Kompaktowe kombi z 225 konną hybrydą, to już naprawę jest czym pojechać. Maksymalny moment obrotowy Peugeota 308 SW PHEV wynosi 360 Nm, zaś sprint 0-100 km/h 7,5 sekundy. Warto dodać, że jeszcze w latach 90. XX wieku takie osiągi miały niektóre auta sportowe. Trzeba przyznać, że długa podróż Peugeotem 308 SW jest przyjemna i w ogóle nie męczy. Auto jest ładne i nowoczesne, a mimo, że jeździliśmy najmocniejszą jego wersją, okazało się także całkiem oszczędne. Normy WLTP podają średnie zużycie na poziomie 1,2 litra. No tak dobrze, to nie ma. Ale uważamy, że osiągnięty przez nas wynik ok. 4,3 l/100 km podczas jazdy drogami szybkiego ruchu jest naprawdę niezły, jak na topową, najmocniejszą odmianę Peugeota 308 SW.

Źródło: IBRM Samar

Peugeot 308 SW – podsumowanie

Peugeot 308 SW jest naturalnym rywalem dla odmian kombi popularnych kompaktów, jak spokrewniony z nim Opel Astra Sports Tourer oraz Toyota Corolla, Skoda Octavia kombi, SEAT Leon ST, Volkswagen Golf Variant, Kia Ceed kombi, Hyundai i30 kombi czy Suzuki Swace bazujący na Corolli. Kompaktowy Peugeot, to jeden z najczęściej wybieranych modeli tej marki w Polsce, drugi po małym 208. Według danych IBRM Samar w 2021 roku w okresie od stycznia do końca czerwca udział modelu 308 w całej sprzedaży marki w Polsce wyniósł 13,59 proc., zaś w analogicznym okresie br. 22,35 proc. Opóźniony debiut praktycznej wersji kombi ma szanse jeszcze poprawić ten wynik, zaś Peugeot 308 SW PHEV 225 KM, to auto mocne, a jednocześnie oszczędne, dobrze wykończone i naprawdę mogące się podobać.

Konfigurator Peugeota 308 SW znajdziesz w AutoKatalog.pl.

zdjęcia: Agnieszka Gała

Szczegółowa ocena auta: Peugeot 308 III

Osiągi i ekonomia
10/10
Przestrzenność wnętrza
10/10
Komfort podróżowania
9/10
Wyposażenie
9/10
Cena
6/10
Własności jezdne
8/10

Tagi