Toyota Yaris Cross GR Sport + VIP – wersja kompletna
Yaris Cross to crossover segmentu B, który zadebiutował w 2021 roku i szybko stał się przebojem rynkowym. Do topowej wersji GR Sport teraz można zamówić także pakiet VIP.
Model Yaris Cross został zaprojektowany przez specjalistów z Europy i z Japonii, z myślą o europejskim rynku. Yaris Cross bazuje na tej samej platformie co Yaris, czyli GA-B z serii TNGA. Crossover jest jednak szerszy i dłuższy, a także – co charakterystyczne dla tego typu aut - ma zwiększony prześwit.
Spis treści
Toyota Yaris Cross – silniki, moc
Japoński crossover oferowany jest w 116 konnej wersji hybrydowej opartej na silniku benzynowym 1.5. Ofertę uzupełnia silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra osiągający moc 125 KM. Wariant hybrydowy może mieć napęd na obie osie AWD-i.
Toyota Yaris Cross – wymiary, funkcjonalność
Wymiary zewnętrzne modelu Yaris Cross wynoszą: 4180 mm wysokości, 1765 mm szerokości i 1560 mm wysokości. Rozstaw osi ma 2560 mm, a prześwit 160 mm. Standardowa pojemność bagażnika to 397 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy 1097 litrów.
Toyota Yaris Cross – wrażenia z jazdy
Najmniejszy crossover Toyoty z napędem hybrydowym od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Auto jest bardzo oszczędne i według danych WLTP zużywa średnio 4,4 litra benzyny na 100 km. Nasze obserwacje niewiele od tego odbiegają i w naszym teście Yaris Cross spalał średnio ok. 4,6 l/100 km.
Yaris Cross wygląda nowocześnie i wielu osobom może się podobać, choć to oczywiście rzecz gustu. Z jednej strony niczym specjalnym się nie wyróżnia, z drugiej trudno się do czegoś przyczepić. Ot typowa Toyota, jakich wiele. Yaris Cross będzie optymalnym wyborem dla osoby, która chce jeździć czymś fajniejszym niż skądinąd przyzwoity zwykły Yaris, a dla której model C-HR jest za duży.
Toyota Yaris Cross – cena
Żeby stać się właścicielem Toyoty Yaris Cross w bazowej specyfikacji Active, z silnikiem benzynowym 1.5 125 KM i skrzynią manualną sześciobiegową, dysponować trzeba kwotą min. 92 900 zł, a z bezstopniową przekładnią Multidrive S 102 900 zł. Ceny hybrydowej wersji 1.5 116 KM z przekładnią bezstopniową E-CVT zaczynają się od 104 312 zł za wersję Active. Wersja Comfort z napędem na przednią oś kosztuje 108 252 zł, a wariant AWD-i wymaga dopłaty 9850 zł. Topowa wersja GR Sport występuje tylko z napędem hybrydowym i kosztuje 133 369 zł.
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Toyota Yaris Cross GR Sport + VIP - wyposażenie
Pakiet VIP to wydatek rzędu 6500 zł, a w ramach niego otrzymujemy:
- wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD)
- światła matrycowe w technologii LED z systemem adaptacyjnych świateł drogowych (AHS)
- utomatyczną regulacja świateł głównych
- elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
Toyota Yaris Cross – finansowanie
Osoba fizyczna, bądź firma zainteresowana leasingiem Toyoty Yaris Cross GR Sport 1.5 Hybrid 116 KM (cena 90 315zł netto) może skorzystać z oferty VB Leasing. Przy założeniu, że wkład własny wyniesie 10 proc. (kwota 9 tys. zł), a okres trwania umowy to 60 miesięcy, rata miesięczna netto wyniesie 1 747 zł. Wykorzystując dostępny w serwisie AutoKatalog.pl kalkulator finansowy oraz definiując własne warunki wstępne (wielkość wkładu własnego, okres finansowania) użytkownik może sprawdzić, ile wyniosłaby go rata miesięczna kredytu.
Toyota Yaris Cross – podsumowanie
Toyota Yaris Cross to auto cieszące się ogromnym zainteresowaniem, jeden z najczęściej kupowanych modeli tej marki w Polsce oraz jeden z najczęściej wybieranych crossoverów segmentu B. Rywalami opisywanej modelu są m.in. Volkswagen T-Cross, Ford Puma, SEAT Arona, Skoda Kamiq, Kia Stonic, Hyundai Kona, Nissan Juke, Opel Mokka, Peugeot 2008, Fiat 500X, Renault Captur oraz Jeep Renegade. Niewątpliwym atutem Yarisa Cross jest sprawdzony i oszczędny napęd hybrydowy oraz wysokie wartości rezydualne osiągane przez modele Toyoty.
Konfigurator Toyoty Yaris Cross znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek i Robert Brykała