Peugeot 308 GT - francuski elegant

Testy i prezentacje
14 Sie '24
Piotr Mieszkowski
Źródło: IBRM Samar

Model 308 to typowy pojazd segmentu C, określanego także mianem aut kompaktowych. Sprawdziliśmy, co potrafi Peugeot 308 w topowej wersji GT i ze 130-konnym dieslem pod maską.

Peugeot 308 wytwarzany jest od 2007 roku, gdy zastąpił cieszący się nie najlepszą opinią model 307. Aktualna generacja francuskiego modelu jest na rynku od 2021 roku, a bliźniaczym modelem jest Opel Astra L. Mimo trzech lat obecności na rynku, Peugeot 308 wciąż jest jednym z najładniejszych kompaktów.

Źródło: IBRM Samar
Źródło: IBRM Samar

Peugeot 308 – silniki, moc

Gama napędów stosowanych w modelu 308 jest dość szeroka. Jej podstawę tworzy benzynowy silnik 1.2 PureTech 130 KM oraz oparta na nim 136 konna hybryda. Godna zainteresowania jest wersja ze 130-konnym turbo dieslem 1.5 BlueHDi. Klienci mają do wyboru także hybrydy typu plug-in (PHEV), czyli ładowane z gniazdka, oparte na silniku benzynowym 1.6, w dwóch wersjach mocy: 180 oraz 225 koni mechanicznych. Ofertę uzupełnia wersja elektryczna o mocy 156 KM, z baterią o pojemności brutto 54 kWh.

Źródło: IBRM Samar

Peugeot 308 – wymiary, funkcjonalność

Popularna 308-ka z nadwoziem hatchback pięciodrzwiowy ma 4367 mm długości, 1852 mm szerokości i 1441 mm wysokości. Rozstaw mierzy 2675 mm. Masa własna tej wersji auta to 1361 kg. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 412 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy powstaje przestrzeń bagażowa o pojemności 1323 litrów.

Źródło: IBRM Samar

Peugeot 308 – wrażenia z jazdy

Do naszej redakcji trafił Peugeot 308 z nadwoziem hatchback, ze 130-konnym silnikiem diesla, w topowej specyfikacji wyposażenia GT. Auto bardzo elegancko się prezentuje, zwłaszcza w czarnym lakierze Pera Nerla metalik, dostępnym za dopłatą 2700 zł. Jednostka wysokoprężna bardzo dobrze radzi sobie z autem ważącym ok. 1,4 tony i świetnie współpracuje z automatyczną skrzynią ośmiostopniową.

Źródło: IBRM Samar

Peugeot 308 z dieslem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 207 km/h. Najlepsze, co nas czeka w takim aucie to jednak zużycie paliwa, które według WLTP wynosi średnio 4,5 l/100 km, zaś w naszym teście, w długiej trasie nie przekroczyło 5 l/100 km. To bez wątpienia jeden z najbardziej ekonomicznych kompaktów, a przy tym bardzo przyjemny w użytkowaniu.

Peugeot 308 – cena

Żeby stać się posiadaczem Peugeota 308, choćby w bazowej wersji Active Pack, z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech 130 KM i skrzynią manualną sześciobiegową, trzeba dysponować kwotą 116 300 zł. Oparta na tym bazowym silniku hybryda kosztuje od 133 tys. zł (Active Pack), do 153 600 zł (GT).

Prezentacja 360°

Peugeot 308 Hatchback GT Pack

Pokaż prezentację 360°

Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.

Ceny diesla zaczynają się od 133 600 zł (Active Pack), a topowa wersja GT wyceniona została na 154 200 zł. Wariant elektryczny w flagowej wersji Style to wydatek rzędu 182 tys. zł. Hybryda PHEV o mocy 225 KM w specyfikacji GT kosztuje 198 800 zł.

Źródło: IBRM Samar

Peugeot 308 – podsumowanie

Aut kompaktowych jest na rynku całkiem sporo, jednak coraz mniej z nich oferowanych jest z silnikami wysokoprężnymi, a te mają wciąż wielu zwolenników. I trudno się dziwić, gdyż równie oszczędne co diesle są wyłącznie klasyczne hybrydy. Peugeot 308 to rywal rynkowy Volkswagena Golfa, Skody Octavii, SEAT-a Leona, Forda Focusa, Hyundaia i30, Kii Ceed, czy Toyoty Corolli. Alternatywą dla 308-ki może być bliźniaczy z nim Opel Astra L, bądź pokrewny technicznie Citroen C3. Dzisiejsza 308-ka to prawdziwa czołówka w segmencie kompaktów i jedna z ciekawszych ofert w klasie niższej średniej.

Konfigurator Peugeota 308 znajdziesz w AutoKatalog.pl.

zdjęcia: Krzysztof Panek i Robert Brykała

Szczegółowa ocena auta: Peugeot 308 III

Osiągi i ekonomia
9/10
Przestrzenność wnętrza
8/10
Komfort podróżowania
9/10
Wyposażenie
9/10
Cena
6/10
Własności jezdne
9/10

Tagi