Chińska Denza kontra niemieckie marki premium
Zadanie stojące przed marką należącą do BYD nie będzie łatwe, jednak na korzyść Chińczyków przemawiać mogą ceny, wyposażenie oraz zaawansowana technologia pokładowa. Premiera Denzy na rynku europejskim odbyła się w ramach imprezy modowej Milan Design Week.
O marce Denza pisaliśmy już na łamach naszego bloga. Prestiżowy brand koncernu BYD jest coraz bliżej rozpoczęcia sprzedaży samochodów na rynku europejskim, co ma nastąpić w listopadzie bieżącego roku. Wśród krajów Starego Kontynentu, które centrala wzięła pod lupę, figurują między innymi Niemcy oraz Włochy. I to właśnie w ramach wydarzenia Milan Design Week zaprezentowano naszpikowany technologią model Denza Z9 GT. Od strony stylistycznej „dziewiątka” stanowi połączenie kombi, SUV-a oraz coupe. Auto zaprojektował zespół pod kierownictwem Wolfganga Eggera, który wcześniej tworzył m.in. dla marek Lancia, Alfa Romeo oraz Audi.
Warto dodać, że Denza narodziła się w 2010 roku jako przedsięwzięcie joint-venture między BYD a Mercedesem. Aktualnie projekt w całości pilotuje już gracz zza Wielkiego Muru. Z zapowiedzi centrali wynika, że Z9 GT doczeka się pełnej wersji elektrycznej o mocy systemowej blisko tysiąca koni mechanicznych oraz hybrydy Plug-in, opartej na benzyniaku 2.0 i układzie trzech jednostek napędzanych siłą elektronów. Ponadto wielce prawdopodobna jest europejska premiera minivana noszącego oznaczenie Denza D9.
Tymczasem jak wynika z raportu IBRM Samar, w marcu bieżącego roku rejestracje samochodów osobowych producentów chińskich wyniosły 2862 egzemplarze, co uznać można za nowy rekord miesięczny w Polsce. Cały pierwszy kwartał zamknął się natomiast wynikiem 7075 sprzedanych aut. Trzon segmentu tworzą kolejno następujący gracze: MG, siostrzane marki Jaecoo i Omoda, a także BAIC oraz BYD.