Nowa Cupra Raval 2026 – jaka cena?
W przyszłym roku na rynku europejskim pojawi się mierząca około czterech metrów długości, w pełni elektryczna Cupra Raval. Zastosowana w tym samochodzie płyta podłogowa (MEB+) trafi również pod maskę siostrzanych modeli ze stajni Volkswagena i Skody. Bazowa wersja Ravala ma kosztować nieco ponad 110 tys. złotych.
O modelu Cupra Raval pisaliśmy na początku września przy okazji prezentacji, która odbyła się w ramach targów motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium. Prace badawczo-rozwojowe nad bezemisyjnym wtyczkowozem nadal jednak trwają. Z informacji ujawnionych przez centralę wynika, że samochód oficjalnie ujrzy światło dzienne w 2026 roku. Bazowa wersja silnikowo-wyposażeniowa o mocy 155 kW, co w przeliczeniu daje wartość prawie 211 koni mechanicznych, ma kosztować 111 800 złotych, zapewniając kierowcy Ravala realny zasięg w granicach 450 kilometrów.
Ponadto do sprzedaży trafią warianty Dynamic Plus oraz VZ Extreme. Ten pierwszy otrzymuje m.in. bardziej rozbudowane systemy bezpieczeństwa, reflektory LED Matrix, fotele kubełkowe czy zestaw audio z dwunastoma głośnikami. Flagowa wersja rozwija natomiast moc 166 kW (226 KM) oraz 290 niutonometrów momentu obrotowego, z możliwością rozpędzenia się aż do 170 km/h. Na listę wyposażenia trafią chociażby dziewiętnastocalowe felgi aluminiowe z szerszymi oponami (235 mm), elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, zawieszenie DCC o zwiększonej sztywności (+5%) czy tryb ESC OFF.
Nowa Cupra Raval 2026 – wersja VZ Extreme (dane techniczne)
- długość: 4046 mm
- szerokość: 1784 mm
- wysokość: 1518 mm
- rozstaw osi: 2600 mm
- moc wyjściowa: 166 kW (226 KM)
- maks. moment obrotowy: 290 Nm
- prędkość maksymalna: 175 km/h
- realny zasięg: do 400 km
- masa własna: około 1500 kg
Na koncernowej płycie podłogowej MEB+ powstają równolegle następujące modele siostrzanych marek: Volkswagen ID. Polo, Skoda Epiq oraz Volkswagen ID. Cross. Raval będzie miał z całego „rodzeństwa” najbardziej sportowy charakter, o czym świadczy inaczej zestrojone zawieszenie i prześwit obniżony o piętnaście milimetrów. Tymczasem jak wynika z lektury aktualnego raportu IBRM Samar, do końca listopada Hiszpanie sprzedali w Polsce przeszło 12,2 tys. nowych osobówek, co w rankingu importerów daje marce pozycję w środku drugiej dziesiątki. Warto dodać, że w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego Cupra wypracowała wzrost sięgający 16,5 procenta.