Nowa Kia EV4 GT w blokach startowych!
W przyszłym roku światło dzienne ujrzy topowa wersja bateryjnego modelu Kia EV4, dla której głównym konkurentem ma być Volkswagen ID.3 GTX. Jak twierdzą wiarygodne źródła, koreański „elektryk” otrzyma układ o mocy prawie dwukrotnie większej niż aktualnie dostępny w sprzedaży wariant GT-Line.
Co ciekawe, zamieszczone w naszym artykule materiały zostały zrobione przez samego producenta, który przed sesją zdjęciową zamaskował prototyp. Mimo starannie nałożonego kamuflażu uważny obserwator wychwyci jednak takie „smaczki” jak dwudziestocalowe felgi aluminiowe, zaciski hamulcowe w tonacji fluorescencyjnej zieleni czy dyfuzor tylnego zderzaka z pionowymi listewkami. Wiarygodne źródła twierdzą, że dwusilnikowa Kia EV4 GT rozwijać będzie moc systemową na poziomie prawie czterystu koni mechanicznych.
Dla porównania, topowa wersja aktualnie dostępna w sprzedaży (81,4 kWh) uzyskuje „tylko” 204 KM. W specyfikacji poziomu GT-Line (cena od 230 900 złotych) maszyna otrzymuje m.in. nadkola i listwy wykończeniowe szyb w kolorze czarnym o wysokim połysku, aluminiowe nakładki na pedały, tapicerkę ze skóry wegańskiej, wentylowane fotele przednie z funkcją relaksu czy trójramienną kierownicę ze spłaszczeniem u dołu oraz system zdalnego parkowania.
Jakie są najpopularniejsze marki aut elektrycznych? Ranking w Polsce (stan na koniec września 2025):
- Tesla
- BYD
- BMW
- Hyundai
- Citroen
- Ford
- Audi
- Kia
- Mercedes-Benz
- MINI
Tymczasem jak wynika z lektury aktualnego raport IBRM Samar, do końca września na polskie drogi wyjechały 25 823 nowe osobówki z napędem elektrycznym. W powyższej puli 1271 samochodów reprezentuje barwy marki Kia, co daje ósme miejsce w rankingu importerów. Pierwsze skrzypce gra natomiast Tesla, która obsłużyła dotychczas 3388 klientów.