Nowy Seat Ibiza 2026 – czas na lifting

Nowości
29 Paź '25
Rafał Żaglewski
Źródło: SEAT

W pierwszym kwartale przyszłego roku na rynku pojawi się gruntownie odświeżony subkompakt SEAT-a. Zmiany modernizacyjne były potrzebne, ponieważ aktualna, piąta generacja Ibizy zadebiutowała wiosną 2017 roku.

Nowy Seat Ibiza zwraca uwagę zmodyfikowaną grafiką sześciokątnej osłony chłodnicy, wykończeniem zderzaków oraz smuklejszymi reflektorami w technologii Full LED. Zależnie od konfiguracji samochód dysponuje felgami aluminiowymi o średnicy od piętnastu do nawet osiemnastu cali. Kabinę zdobią tłoczone tkaniny, miękkie i przyjemne w dotyku materiały oraz ciemniejsza podsufitka. Wyznacznikiem wersji FR są dostępne w standardzie fotele kubełkowe.

Źródło: SEAT

Nowy Seat Ibiza 2026 – wymiary nadwozia:

Źródło: SEAT

Do obsługi pokładowego systemu multimedialnego służy ekran o przekątnej 8,25 lub 9,2 cala wraz z bezprzewodowym interfejsem Android Auto/Apple Carplay. Wyposażenie dodatkowe zawiera ponadto chociażby zestaw Premium Sound, sześć głośników, subwoofer i wzmacniacz o mocy 300W oraz indukcyjną ładowarkę do telefonu. O bezpieczeństwo podczas jazdy dbają zaś adaptacyjny tempomat, asystent hamowania awaryjnego, funkcja półautonomicznego utrzymywanie pasa ruchu i prędkości, monitoring martwego pola lusterek, automatyczny przełącznik świateł itd.

Źródło: SEAT

Nowy Seat Ibiza 2026 – silniki:

Źródło: SEAT

W przyszłości do oferty „malucha” marki SEAT trafią ponadto konfiguracje z technologią miękkiej hybrydy (mHEV). Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby jazdy (Eco, Normal, Sport lub Individual), wpływające na reakcje napędu oraz układu kierowniczego. Gamę silnikową otwiera trzycylindrowa jednostka benzynowa 1.0 MPI o mocy 80 koni mechanicznych, która tworzy tandem z pięciostopniową skrzynią manualną. Na szczycie gamy produktowej znalazł się natomiast motor 1.5 TSI (150 KM), sprzęgnięty z przekładnią automatyczną 7-DSG.

Tagi