Nowy Seat Ibiza 2026 – czas na lifting
W pierwszym kwartale przyszłego roku na rynku pojawi się gruntownie odświeżony subkompakt SEAT-a. Zmiany modernizacyjne były potrzebne, ponieważ aktualna, piąta generacja Ibizy zadebiutowała wiosną 2017 roku.
Nowy Seat Ibiza zwraca uwagę zmodyfikowaną grafiką sześciokątnej osłony chłodnicy, wykończeniem zderzaków oraz smuklejszymi reflektorami w technologii Full LED. Zależnie od konfiguracji samochód dysponuje felgami aluminiowymi o średnicy od piętnastu do nawet osiemnastu cali. Kabinę zdobią tłoczone tkaniny, miękkie i przyjemne w dotyku materiały oraz ciemniejsza podsufitka. Wyznacznikiem wersji FR są dostępne w standardzie fotele kubełkowe.
Nowy Seat Ibiza 2026 – wymiary nadwozia:
- długość: 4070 mm
- szerokość: 1780 mm
- wysokość: 1447 mm
- rozstaw osi: 2564 mm
- pojemność bagażnika: od 355 l
Do obsługi pokładowego systemu multimedialnego służy ekran o przekątnej 8,25 lub 9,2 cala wraz z bezprzewodowym interfejsem Android Auto/Apple Carplay. Wyposażenie dodatkowe zawiera ponadto chociażby zestaw Premium Sound, sześć głośników, subwoofer i wzmacniacz o mocy 300W oraz indukcyjną ładowarkę do telefonu. O bezpieczeństwo podczas jazdy dbają zaś adaptacyjny tempomat, asystent hamowania awaryjnego, funkcja półautonomicznego utrzymywanie pasa ruchu i prędkości, monitoring martwego pola lusterek, automatyczny przełącznik świateł itd.
Nowy Seat Ibiza 2026 – silniki:
- 1.0 MPI trzy cylindry (80 KM/93 Nm) man5
- 1.0 TSI trzy cylindry (95 KM/175 Nm) man5
- 1.0 TSI trzy cylindry (115 KM/200 Nm) man6 lub 7-DSG
- 1.5 cztery cylindry TSI (150 KM/250 Nm) 7-DSG
W przyszłości do oferty „malucha” marki SEAT trafią ponadto konfiguracje z technologią miękkiej hybrydy (mHEV). Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby jazdy (Eco, Normal, Sport lub Individual), wpływające na reakcje napędu oraz układu kierowniczego. Gamę silnikową otwiera trzycylindrowa jednostka benzynowa 1.0 MPI o mocy 80 koni mechanicznych, która tworzy tandem z pięciostopniową skrzynią manualną. Na szczycie gamy produktowej znalazł się natomiast motor 1.5 TSI (150 KM), sprzęgnięty z przekładnią automatyczną 7-DSG.

