Nowy Volkswagen T-Roc. Znamy ceny drugiej generacji, która jest kandydatką na bestseller
W naszym kraju dostępny jest już nowy Volkswagen T-Roc. Mieliśmy już okazję zobaczyć go podczas polskiej prezentacji. Dzięki temu wiemy, jak bardzo samochód zmienił się w stosunku do poprzednika. Ponadto znamy jego gamę silnikową, wersje wyposażeniowe oraz ceny poszczególnych odmian.
Volkswagen T-Roc pierwszej generacji pojawił się w sprzedaży w 2017 roku, a w 2022 roku auto poddano gruntownej modernizacji. Pomimo długiego stażu rynkowego pojazd był chętnie wybierany przez polskich kierowców.
Według danych analizowanych przez IBRM Samar i zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ w okresie styczeń-wrzesień 2025 roku w naszym kraju sprzedano 30 792 osobowe Volkswageny. To o 15,86 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy to do klientów wydano 26 578 aut.
Pierwsze miejsce zajął Volkswagen T-Roc, na którego od stycznia do września 2025 roku zdecydowało się 7295 kierowców. W porównywanych miesiącach 2024 roku było 6175 chętnych na ten model, a to oznacza, wzrost rok do roku o 18,14 proc.
Nowy Volkswagen T-Roc – całkiem nowy projekt
To prawda, że nowy Volkswagen T-Roc pod względem kształtu nie odbiega znacząco od poprzednika. Jednak niech to nikogo nie zmyli, bowiem jest to całkowicie nowe auto zbudowane na MQB evo, a zatem na takiej samej, jak Volkswagen Tiguan czy Volkswagen Tayron.
W porównaniu z dotychczasowym modelem samochód urósł na długość aż o 12 cm. Teraz jego wymiary (dł./szer./wys.) to: 4372/1828/1573 mm, a rozstaw osi mierzy 2629 mm. Pomimo większej długości auto prezentuje się zgrabnie.
To oczywiście zasługa stylistyki oraz odpowiednio dobranych proporcji. Z przodu dominującym akcentem jest grill, który wypełnia niemal cały front pojazdu. Nad atrapą chłodnicy znalazła się świetlna listwa przedzielona podświetlonym logo marki. Zwieńczeniem listwy są reflektory zwężające się ku środkowi samochodu.
Z boku na pierwszy plan wysuwają się czarne plastikowe nakładki na nadkolach, które są ukłonem w stronę kierowców ceniących terenowy styl pojazdu. Nie zabrakło również mocno pochylonego i szerokiego tylnego słupka, który w połączeniu z równiez mocno pochyloną klapą bagażnika nadaje autu formę SUV-a typu coupe.
Kiedy podchodzimy do nowego Volkswagena T-Roca od tyłu dostrzegamy przede wszystkim podświetloną na czerwono listwę i logo w takim samym kolorze. Naszym zdaniem listwa jest ok, ale wyróżniony na czerwono znaczek nie wygląda ciekawie.
Nowy Volkswagen T-Roc – wnętrze też robi wrażenie
Nowy Volkswagen T-Roc okazuje się dłuższy od poprzednika i to wyczuwa się we wnętrzu. Podczas prezentacji mieliśmy okazję sprawdzenia zarówno rozplanowania części pasażerskiej, jak i oceny wyprofilowania siedzeń.
Niezależnie czy znajdziemy się na przednich fotelach, czy podróżujemy na tylnej kanapie, możemy cieszyć się z dużej ilości miejsca nad głowami oraz na wysokości kolan. Atutem jest również wygodna pozycja za kierownicą oraz komfortowe siedzenia. W prezentowanym modelu zastosowano fotele ergo active.
Deskę rozdzielczą samochodu tworzą dwa ekrany. Przed prowadzącym znajduje się 8-calowy wyświetlacz, na którym eksponowane są cyfrowe wskaźniki. Z kolei centralne miejsce kokpitu zajmuje dotykowy ekran, który w zależności od wersji wyposażeniowej ma przekątną 10,3 cala lub 12,9 cala. Na razie możemy tylko pochwalić czytelność tego elementu, natomiast jego funkcjonowanie sprawdzimy podczas pierwszych testów.
Nowy Volkswagen T-Roc to SUV, który z powodzeniem sprawdzi się, jako rodzinny model. Familia ucieszy się nie tylko z przestronnej części pasażerskiej, lecz także z pojemnego bagażnika. W porównaniu z kufrem poprzednika urósł on o 30 l i ma teraz kubaturę 475-1350 l. W zagospodarowaniu tej części pojazdu pomaga podwójna podłoga.
Nowy Volkswagen T-Roc – jeden silnik, ale dwie wersje mocy
W momencie debiutu nowy Volkswagen T-Roc dostępny jest jako benzynowa, 48-woltowa, miękka hybryda 1.5e TSI. Do wyboru są dwie odmiany mocy – 116 KM lub 150 KM. W pierwszej postaci samochód rozpędza się do setki po 10,9 s, a w mocniejszej tę prędkość uzyskuje się po 8,9 s.
Nie jest to jeszcze pełna gama silnikowa. W 2026 roku do oferty ma dołączyć klasyczna hybryda, a ponadto pojawi się model 2.0 TSI z napędem na wszystkie koła oraz rasowe wydanie R. Niezależnie od wybranej wersji silnikowej czy wyposażeniowej standardem będzie 7-stopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia.
Nowy Volkswagen T-Roc jest już w sprzedaży, a pierwsze egzemplarze mają dotrzeć do salonów w grudniu. Samochód dostępny jest z czterema specyfikacjami do wyboru: Trend, Life, Style lub R-Line. Na auto przewidziano już ceny promocyjne, a dzięki temu koszty zakupu startują od 122 390 zł (116 KM, wersja Trend). Za mocniejsze wydanie zapłacimy od 138 190 zł (specyfikacja Life).