Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Audi e-tron GT: elektryczna limuzyna premium

Nowości
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
26 Lip '21
Audi e-tron GT: elektryczna limuzyna premiumŹródło: Audi

Niemiecka marka wprowadziła na polski rynek model e-tron GT, zaprojektowany w stylu rasowego gran Turismo. Ceny zaczynają się od 440 tys. zł.

Pod względem konstrukcji Audi e-tron GT ma wiele wspólnego z Porsche Taycan, z którym dzieli elementy płyty podłogowej J1. Charakter i stylistyka nadwozia są jednak typowe dla marki spod znaku pierścieni.

Mierzące prawie pięć metrów długości Gran Turismo zwraca uwagę szeroką maską o wyraźnych przetłoczeniach, efektownie wykończonym przodem ze sportowymi akcentami oraz wąskim pasem świetlnym, który łączy obudowy tylnych lamp. Do samochodu można zamówić felgi aluminiowe w rozmiarze od 19 do maksymalnie 21 cali.

Źrodło: Audi

Podstawowa wersja Audi e-tron GT quattro rozwija moc systemową 476 KM oraz do 630 Nm momentu obrotowego, zaś od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna słabszej wersji wynosi 245 km/h. Na liście wyposażenia standardowego lub opcjonalnego figuruje m.in. trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnymi amortyzatorami, blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi, a także układ czterech kół skrętnych.

Audi RS e-tron GT z zestawem dwóch silników elektrycznych, umieszczonych przy każdej z osi, jest topową wersją w gamie. Moc systemowa układu napędowego wynosi według danych fabrycznych 598 KM oraz do 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki funkcji Launch Control moc chwilowo można zwiększyć do 646 koni mechanicznych. 

Wariant RS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 250 km/h. Cena wersji RS startuje od 594 tys. zł. Użytkownik może podczas „tankowania” korzystać z szybkich ładowarek o mocy do 270 kW.

Litowo-jonowy akumulator trakcyjny ma pojemność energetyczną 85 kWh netto, co przekłada się na teoretyczny zasięg do 487 kilometrów (pomiar według normy WLTP). Audi e-tron GT to trzeci model z napędem elektrycznym w gamie niemieckiej marki, obok takich samochodów jak e-tron i e-tron Sportback. Produkcja seryjna ruszyła pod koniec ubiegłego roku w zakładach Böllinger Höfe w Neckarsulm, gdzie spółka wytwarza również sportowe Audi R8.

Podziel się ze znajomymi