Huawei chce zostać producentem technologii autonomicznej jazdy
Chiński gigant technologiczny planuje do 2025 roku stać się zewnętrznym dostawcą technologii autonomicznej jazdy bez potrzeby ingerencji kierowcy.
W ostatnich latach pojawiło się wiele samochodów wyprodukowanych przez firmy, które na co dzień nie zajmują się projektowaniem i produkcją samochodów. W zeszłym roku swój elektryczny samochód zaprezentowało Sony, o modelu Apple słyszmy plotki od lat, a Samsung współpracuje z Renault i w Korei sprzedaje francuskie modele ze swoim obrandowaniem.
Chińskie Huawai, które na co dzień jest jednym z liderów branży smartfonów, w kwietniu pokazało swój koncepcyjny samochód elektryczny Series SF5, który potrafi jeździć całkowicie bez ingerencji kierowcy nawet 1000 kilometrów. Ogłoszono jednocześnie, że chińska firma zainwestowała równowartość 1 miliarda dolarów na opracowanie technologii autonomicznej jazdy. Ten projekt jest realizowany we współpracy z BAIC Group, Chongqing Changan Automobile Co. oraz Guangzhou Automobile Group Co.
Teraz chińskie Huawei zapowiedziało, że chce zostać dostawcą technologii autonomicznej jazdy innym podmiotom i plan zakłada ukończenie prac już do 2025 roku. Tę rewelację ogłosił Wang Jun, menadżer w dziale inteligentnych samochodów marki Huawei, w wywiadzie dla Auto News Europe. Pomóc w tym ma m.in. firma Cyrus, z którym Chińczycy stworzyli swój model koncepcyjny.
Huawei nie jest jedyną marką znaną ze smartfonów, które planuje w najbliższym czasie poważnie wejść w branżę motoryzacyjną. Ich główny konkurent, Xiaomi, również pracuje nad technologią autonomicznej jazdy i niedawno zainwestowało równowartość 10 miliardów dolarów w opracowanie własnych samochodów elektrycznych.