Elektryczna Kia EV6. Debiut w 2021 roku. Pierwsze zdjęcia
Koreańska marka opublikowała pierwsze fotografie wskazujące, jak będzie wyglądał jej nowy model elektryczny. Kia EV6 zadebiutuje jeszcze w pierwszym kwartale 2021 roku.
Kia EV6 skonstruowana została na najnowszej platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP), opracowanej specjalnie z myślą o pojazdach zeroemisyjnych. Według Karima Habiba, wiceprezesa i szefa Kia Global Design Center, model EV6 ucieleśnienia zarówno nowy slogan marki, który brzmi „Movement that inspires”, jak i nową filozofię projektowania. Dla producenta z Korei Płd. model EV6 jest nie tylko pierwszym autem typu BEV nowej generacji, ale również pierwszym z nowym logo.
- Naszym celem było stworzenie obsługi, dzięki której samochody elektryczne nowej generacji marki Kia będą natychmiast rozpoznawalne. Nasze nowe auta elektryczne będą wyraziste, oryginalne i pomysłowe – powiedział Karim Habib.
Napęd zastosowany w nowej Kii pochodził będzie prawdopodobnie z modelu Ioniq 5, zaprezentowanego niedawno przez markę Hyundai. Ten ostatni oferowany jest z szeregiem różnych napędów elektrycznych (PE). Klienci mogą wybierać spośród dwóch opcji akumulatorów: 58 kWh lub 72,6 kWh oraz dwóch układów silników elektrycznych: podstawowego z silnikiem z tyłu, albo opcjonalnego z silnikami z przodu i z tyłu. Wszystkie warianty osiągają prędkość maksymalną 185 km/h.
Na szczycie gamy silników elektrycznych Ioniqa 5 znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (AWD) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 225 kWh i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy. Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 72,6 kWh zasięg Ioniqa 5 na jednym ładowaniu wyniesie około 470–480 km, zgodnie z cyklem WLTP.
W ramach przemian zachodzących w marce, zapoczątkowanych zmianą loga, samochody elektryczne typu BEV będą miały nowe oznaczenia. Nazwy modeli mają być proste i spójne na wszystkich światowych rynkach; będą zaczynać się od przedrostka „EV”, który ma ułatwić nabywcom rozeznanie się w tym, które modele są elektryczne. Kia zastosowała tutaj podobny zabieg, jak bliźniacza marka Hyundai, której modele elektryczne będą miały w nazwie przedrostek "Ioniq".