Nowa Kia Sportage w wersji na Europę
Po raz pierwszy w prawie 30-letniej historii Sportage'a pojawi się wariant, który opracowano wyłącznie z myślą o specyfice rynku europejskiego. Wspomniana wersja samochodu ma m.in. zmodyfikowaną stylistykę nadwozia oraz inny rozstaw osi niż jego koreański odpowiednik.
Kia Sportage piątej generacji powstała na nowej platformie podłogowej. Jak podkreśla producent, europejską wersję tego modelu dopracowano pod kątem zapewnienia optymalnych właściwości jezdnych i precyzji prowadzenia na drogach Starego Kontynentu. Auto zwraca uwagę bardziej zwartą sylwetką i odważną, rzucającą się w oczy stylistyką z wyraźnymi przetłoczeniami, które falują na płaskich powierzchniach blachy. Projekt maski zdominowała czarna osłona chodnicy, która łączy się ze światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu i z matrycowymi reflektorami w technologii LED.
Kolejną nowością jest czarny dach. Jeszcze bardziej podkreśla on zarówno sportowy charakter Sportage'a piątej generacji, jak i kształt słupka C. Podobny efekt uzyskano dzięki zaprojektowaniu smukłych kloszy świateł tylnych, które łączy efektowny, świetlny pas.
W gamie modelowej ważne miejsce zajmie hybrydowa wersja Plug-In, czyli Kia Sportage PHEV. Jest ona wyposażona w 1,6-litrowy silnik T-GDI, jednostkę elektryczną o mocy 66,9 kW z magnesami trwałymi oraz akumulator litowo-jonowy, gdzie można zmagazynować 13,8 kWh energii.
Więcej informacji poznamy już 1 września, kiedy to nowa Kia Sportage w wersji europejskiej będzie miała swoją premierę. Sprzedaż samochodu rozpocznie się według generalnego importera jeszcze w tym roku.
Konkurencyjne dla Kii Sportage modele to m.in. Hyundai Tucson, Peugeot 3008, Opel Grandland oraz Nissan Qashqai.