Motocykle KTM i Ducati wzywane do serwisu
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o akcji serwisowej motocykli Ducati Multistrada V4S. Problemy nie omijają także marki KTM.
Polski importer motocykli Ducati, firma Liberty Corporation, powiadomił UOKiK, że w motocyklach marki Ducati Multistrada V4S, rocznik modelowy 2021, wyprodukowanych we Włoszech (wszystkie wersje i modele), może dochodzić do nadmiernego zużycia prowadnic zaworowych w głowicach silników. Usterka ta może skutkować pęknięciem głowicy silnika i w konsekwencji prowadzić do zatrzymania pracy silnika, zwiększając ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 24 motocykle marki Ducati. Importer zadeklarował, że właściciele pojazdów zostaną poinformowani o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanego serwisu w celu wymiany prowadnic zaworowych. Z powodu konieczności technologicznego nadzorowania procedury wymiany wadliwych komponentów, producent Ducati zdecydował o konieczności przesłania pojazdów do fabryki w Bolonii w celu przeprowadzenia kompleksowej modernizacji silników.
Akcją naprawczą objęte są także motocykle marki KTM. Według informacji UOKiK w modelu KTM 790 Adventure, rocznik modelowy 2019-2020, wyprodukowanych w Austrii, tłoczek pompy hamulca może nie powrócić do pierwotnego położenia, co wpływa na pogorszenie działanie hamulca przedniego. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 141 motocykli, a ich właściciele zostali poinformowani o prowadzonej kampanii i poproszeni o kontakt z autoryzowanym serwisem w celu wymiany sprężyny powrotnej.