Nowa Kia Sportage 2022 – prezentacja
Koreańska marka wprowadziła do sprzedaży kompaktowy SUV najnowszej generacji. Kia Sportage w bazowej specyfikacji M, z napędem na przednią oś, wyceniona została na 105 900 zł.
Kia Sportage zadebiutowała w 1994 roku. Pierwsza generacja zbudowana była na płycie podłogowej zapożyczonej od Mazdy. Kolejne generacje były już opracowane przez tandem Kia-Hyundai i miały bliźniacze wersje w obu markach (Kia Sportage/Hyundai Tucson). W latach 2004-2010 wytwarzano drugą generację, a 2010-2016 trzecią. Produkowana od 2016 roku Kia Sportage IV ustępuje właśnie pola piątej generacji.
Nowa Kia Sportage 2022 – wymiary
Koreański SUV mierzy 4515 mm długości (o 30 mm więcej niż IV generacja), 1865 mm szerokości (10 mm więcej), 1645 mm wysokości (10 mm więcej). Rozstaw osi wzrósł o 10 mm i wynosi obecnie 2680 mm. Więcej miejsca niż w poprzedniej generacji mają pasażerowie tylnej kanapy, którzy zyskali 26 mm miejsca na nogi. Bagażnik mieści teraz 591 litrów (540 litrów w wersji hybrydowej), czyli aż o 100 litrów więcej niż u poprzedniczki.
Nowa Kia Sportage 2022 – napęd, moc, silniki
Kia Sportage oferowana jest z bogatą gamą jednostek napędowych. Klienci mają do wyboru sześć silników o mocach od 115 KM do 265 KM, wśród których są silniki benzynowe i wysokoprężne, a także miękka hybryda, hybryda klasyczna oraz plug-in hybrid (PHEV). Gamę silników otwiera benzynowy 1.6 T-GDI 150 KM, następnie są miękkie hybrydy 1.6 T- GDI MHEV 150 KM oraz 180 KM, diesle 1.6 CRDi SCR 115 KM i 1.6 CRDi SCR MHEV (miękka hybryda) 136 KM. Klasyczna hybryda 1.6 T-GDI ma moc 230 KM, zaś hybryda PHEV 1.6 T-GDI oferuje moc 265 KM.
Nowa Kia Sportage 2022 – ceny i wersje wyposażenia
Ceny Kia Sportage V startują od 105 900 zł za podstawową odmianę M z przednim napędem i 150-konnym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym T-GDI. Po dodaniu pakietu Smart, który kosztuje dodatkowo 4 tys. zł, otrzymujemy automatyczną, trzystrefową klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz czujnik deszczu. Sportage z napędem na obie osie jest droższy o 9 tys. zł, zaś wersje z układem miękkiej hybrydy z silnikiem benzynowym i 7 biegowej przekładni dwusprzęgłowej o 11 tys. zł. Hybrydy MHEV z dieslem i przekładnią DCT wymagają dopłaty 14 tys. zł.
Kia Sportage 2022 M - elementy wyposażenia standardowego
· system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów,
· asystent utrzymania auta pośrodku pasa ruchu,
· 7 poduszek powietrznych, w tym centralną poduszkę powietrzną w fotelu kierowcy,
· światła dzienne, mijania i drogowe w technologii LED,
· elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka,
· klimatyzacja,
· kierownica pokryta skórą z przyciskami do sterowania sprzętem audio i obsługi telefonu,
· system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym oraz interfejsem Apple CarPlay / Android Auto,
· kamera cofania,
· 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów,
· relingi dachowe,
· elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold,
Termin realizacji indywidualnych zamówień na auta produkowane w fabryce w Żylinie na Słowacji wynosi 4 miesiące. Jak zapewnia polski importer, niebawem polscy dealerzy Kii będą oferować auta "dostępne prawie od ręki". Nieco później do oferty dołączy hybryda plug-in (PHEV), której produkcja rozpocznie się za 3 miesiące.
Konfigurator Kia Sportage znajdziesz w AutoKatalog.pl.