Toyota Corolla Cross debiutuje w Japonii. Co z Europą?
Nowy crossover Toyoty oferowany będzie na macierzystym rynku w wersji z napędem benzynowym oraz jako hybryda. Według wiarygodnych źródeł, Corolla Cross niebawem zawita również do Europy.
Toyota Corolla Cross została zbudowana na kompaktowej platformie GA-C, wykonanej w architekturze TNGA. Dzięki zastosowaniu klejenia i spawaniu laserowego elementów nadwozie oznacza się wyjątkową sztywnością. Na macierzystym rynku japońskim auto będzie można kupić z benzynowym silnikiem 1.8, współpracującym z przekładnią CVT-i, albo w konfiguracji z układem hybrydowym. W tym ostatnim przypadku przewidziano wybór między odmianą przednionapędową lub dysponującą systemem E-Four.
Jak twierdzą wiarygodne źródła, Corolla Cross ma szansę zadebiutować również na rynku europejskim. Ten kompaktowy crossover mógłby stać się na Starym Kontynencie ciekawą alternatywą dla tych klientów, zdaniem których Toyota RAV4 jest za duża, natomiast Toyota C-HR nie oferuje w kabinie wystarczająco miejsca jak na auto rodzinne.
Aktualnie brak informacji na temat wersji silnikowych dla Corolli Cross. Z dużym prawdopodobieństwem można jednak zakładać, że w ofercie na rynku europejskim znajdzie się 122-konna jednostka hybrydowa ze „zwykłej” Corolli oraz ewentualnie wariant z technologią Dynamic Force (184 KM).
W europejskiej ofercie samochodów typu SUV/crossover Toyota ma aktualnie takie modele jak Yaris Cross, Toyota C-HR i RAV4, jak również importowana z Ameryki Połnocnej Toyota Highlander.
Aktualizacja: Toyota przedstawiła model Corolla Cross (2022) w wersji na rynek europejski. Przejdź do artykułu.