Toyota GRMN Yaris przyłapana podczas torowych testów
Po sukcesie GR Yarisa przyszedł czas na jeszcze mocniejszy wariant GRMN.
Trzy lata temu Toyota zmieniła nazewnictwo swoich sportowych modeli. Teraz wszystkie mają przed nazwą "GR", a gdy mowa o flagowej wersji, jest to "GRMN". Dziś w ofercie mamy dwa takie auta i są to: Yaris oraz Supra, jednakże oba z nich występują "tylko" jako GR. Na szczęście wkrótce ma się to zmienić.
Szpiegom motoryzacyjnym udało się przyłapać na testach topową odsłonę Yarisa. Interesujący prototyp zawitał na pętlę toru Nürburgring, by testować modyfikacje nadwozia i napędu. Auto ma teraz szerszy rozstaw przednich kół, w nadkolach umieszczono dodatkowe przeloty powietrza, przedni zderzak doposażony został w lotki do rozprowadzenia powietrza, a z tyłu znajdziemy większy spojler.
Auto jest zawieszone zdecydowania niżej względem GR Yarisa i na nagraniu wydaje się być mocniej usztywnione. Niestety brak informacji jaka jednostka napędowa będzie napędzać Yarisa sygnowanego Gazoo Racing Masters of Nurburgring. Aktualnie spekuluje się o pozostawieniu tego samego silnika, jednak podkręconego do ok. 320-340 KM.
Dla przypomnienia: Toyota GR Yaris występuje wyłącznie w nadwoziu 3-drzwiowym, napędzana jest 1,6-litrowym, 3-cylindrowym silnikiem o mocy 261 KM, który przekazuje napęd na wszystkie koła z możliwością konfiguracji rozkładu pomiędzy przednią i tylną osią. Pozwala to przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 5,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.