VW udoskonali hybrydę PHEV
Volkswagen zapowiada opracowanie nowej wersji technologii hybrydowej typu Plug-in dla modeli Golf, Tiguan oraz Passat. Spodziewana data premiery rynkowej to 2023 rok.
Miejsce oferowane dotychczas silnika benzynowego 1.4 TSI z funkcją dezaktywacji cylindrów zająć ma jednostka 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM). Bez zmian pozostanie natomiast silnik elektryczny o mocy 85 kW, umieszczony w obudowie sześciobiegowej przekładni DSG. Ponadto pojemność akumulatorów litowo-jonowych wzrosnąć ma dwukrotnie, jednak same gabaryty „baterii” nie zmienią się.
Dzięki temu zasięg jazdy w trybie elektrycznym przekroczy 100 kilometrów. Dostępne za dopłatą gniazdo CCS umożliwi „tankowanie” również prądu stałego. Producent z Wolfsburga nie podał bliższych informacji technicznych, jednak niektóre media twierdzą, że 30 minut ładowania powinno wystarczyć do pokonania dystansu około 80 kilometrów.