Volkswagen Polo GTI coraz bliżej
Wolfsburg podsyca atmosferę przed czerwcową premierą.
Kilka tygodni temu świat ujrzała odświeżona wersja Volkswagena Polo. Wprowadzono kilka zmian stylistycznych, dodano nowe technologie i zmodernizowano wnętrze, dzięki czemu auto prezentuje się znacznie ciekawiej. Do tego teraz jest znacznie lepiej wyposażone w wersji bazowej.
Podczas kwietniowej premiery zapowiedziano bazową wersję wyposażenia nazwaną po prostu Polo, a wyżej znalazły się warianty Life, Style oraz R-Line. Gama jednostek napędowych jednak dała lekki niedosyt - maksymalnie 110 KM i jedynie trzycylindrowe silniki o pojemności 1 litra. Zapowiedziano wstępnie, że w przyszłości pojawi się sportowa odmiana GTI, lecz bez jakichkolwiek szczegółów. Aż do teraz.
Odważniejszy design, nawiązania do Golfa GTI
Na zaprezentowanym szkicu projektowym widzimy przedni pas, w którym wprowadzone zostało wiele znaczących zmian. W nowym Polo GTI znajdzie się przeprojektowany przedni zderzak z wzorem w kształcie piastra miodu, dodatkowe światła do jazdy dziennej po dwie na każdą stronę, a także czerwony pasek nad centralnymi światłami pozycyjnymi, zintegrowane czerwone paski wewnątrz głównych reflektorów, a także minimalnie zmienioną atrapę chłodnicy wykończoną wzorem plastrem miodu.
Na grafice dojrzeć możemy również czerwone oznaczenie GTI na bocznych zderzakach, czarne wykończenie bocznych lusterek, przyciemnione szyby, a także delikatny spojler na klapie bagażnika. Nie mamy szkicu prezentującego tył pojazdu, jednak założyć można zmiany w stylu Golfa GTI - nowy zderzak z dwiema chromowanymi końcówkami wydechu, a także centralnie umieszczony emblemat "GTI" zamiast emblematu modelu.
Silnik wciąż niewiadomą
Na ten moment wciąż brak informacji jaki silnik będzie źródłem napędu nowego Volkswagena Polo GTI. Warto zaznaczyć, że poprzednia wersja była napędzana 2-litrowym TSI o mocy 200 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Początkowo dostępny był 6-stopniowy manual, który później został na stałe zastąpiony przez skrzynię DSG o tej samej liczbie przełożeń. Napęd był przekazywany wyłącznie na przednią oś, a czas od 0 do 100 km/h wynosił 6,7 sekundy.
Oficjalna premiera nowego Polo GTI ma nastąpić pod koniec czerwca bieżącego roku.