GM nie wyklucza powrotu do Europy
Amerykański koncern dużo ostatnio inwestuje w rozwój modeli z bateryjnym napędem elektrycznym, a to otwiera możliwość ekspansji dla takich marek jak Cadillac oraz Chevrolet.
Przypomnijmy, że General Motors opuścił rynek europejski w 2017 roku, sprzedawszy udziały w markach Opel i Vauxhall. Tymczasem według doniesień zachodniej prasy branżowej, amerykański gigant motoryzacji dostrzega szansę, jaka otwiera się przed firmą w związku z dynamicznym rozwojem segmentu modeli dysponujących bateryjnym napędem elektrycznym. Mary Barra, dyrektor generalna GM, otwarcie wspomniała o takiej możliwości, jednak nie podano informacji mówiących o tym, które marki należące do portfolio grupy miałyby w przyszłości pojawić się na rynku europejskim.
Warto jednak zwrócić uwagę na zainteresowanie, jakim cieszy się wśród klientów chociażby GMC Hummer (w ramach przedsprzedaży zebrano około 70 000 zamówień). Według dobrze zorientowanych źródeł, potencjalnie największe szanse na debiut w Europie ma Cadillac Lyriq. Dalsze plany koncernu zależą jednak od szeregu czynników, takich jak m.in. niedobór komponentów na światowym rynku motoryzacyjnym oraz trwająca wojna na Ukrainie.