Tani sedan z Bliskiego Wschodu na bazie Peugeota 301
Jak donoszą różne media motoryzacyjne, wkrótce na rosyjskim rynku może pojawić się irańska marka Iran Khodro (IKCO). Kilkanaście lat temu ten sam producent miał podobno wejść ze swoją ofertą do Polski.
Według ustaleń rosyjskiego portalu Za Rulem, dużą ciekawość wzbudza zwłaszcza sedan IKCO Tara, opracowany na bazie technologicznej modelu Peugeot 301. Kompaktowy sedan marki z Bliskiego Wschodu dysponuje wolnossącym silnikiem 1.6, który występuje w konfiguracji ze skrzynią manualną lub 6-biegowym „automatem”.
Warto podkreślić, że samochody irańskiego dostawcy już wcześniej znane były niektórym kierowcom w Rosji. W połowie lat 2000 sprzedawano model Samand, stworzony na podwoziu Peugeota 405. Poza tym autem do Rosji trafiał Peugeot 206 – też zresztą irańskiej produkcji. Podjęto ponadto m.in. próbę rozruszania sprzedaży samochodów montowanych w Azerbejdżanie pod marką Khazar.
Według wysokiego rangą przedstawiciela Iran Khodro, istnieje porozumienie ze stroną rosyjską w sprawie eksportu aut już w tym roku. Rynek motoryzacyjny za naszą wschodnią granicą przeżywa jednak głęboką zapaść będącą pokłosiem sankcji nałożonych za agresję Kremla na Ukrainę. Inna sprawa: jak duże będzie zainteresowanie Rosjan autami mało znanej marki z Bliskiego Wschodu?
Na chwilę obecną Iran Khodro ma w swojej gamie siedem modeli osobowych i tyle samo pojazdów produkowanych na licencji Peugeot (od leciwego 405 po crossovera 2008 poprzedniej generacji).