Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1744026635781 3.0.14

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – niedoceniony japoński SUV

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
3 Cze '22 (aktualizacja 7 Kwi '25)
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – niedoceniony japoński SUVŹródło: IBRM Samar

Eclipse Cross wpasował się między ASX-a a Outlandera. Od tego pierwszego jest większy, od drugiego - mniejszy. Gdy jednak z oferty Mitsubishi zniknęły oba te SUV-y, został jedynym reprezentantem segmentu w gamie japońskiego producenta spod znaku trzech diamentów. Jak sobie daje radę z tym nieco wymuszonym zastępstwem?

Eclipse Cross zadebiutował w 2017 roku, a w 2020 przeszedł facelifting. Od początku wzbudzał kontrowersje co najmniej z dwóch powodów. Pierwszy z nich, to nazwa, gdyż w przeszłości (1989-2011) Mitsubishi Eclipse było sportowym coupe, które nie miało nic wspólnego z segmentem SUV-ów. Druga przyczyna, to fakt, że w opinii wielu osób Eclipse Cross nie grzeszy urodą, ze swoim tyłem mającym nawiązywać do aut w stylu coupe. To oczywiście rzecz gustu. W 2020 roku model został poddany faceliftingowi, zmieniła się jego przednia i tylna część, dzięki czemu auto faktycznie zaczęło prezentować się korzystniej.

Mitsubischi Eclipse CrossŹrodło: IBRM Samar

Mitsubishi Eclipse Cross – silnik, moc, napęd

Ten skądinąd interesujący SUV oferowany jest wyłącznie z jednym napędem. Jest to hybryda typu plug-in, czyli ładowana z gniazdka. Układ ten oparty jest na silniku benzynowym o pojemności 2,4 litra o mocy 98 KM współpracującym z umieszczonym z tyłu silnikiem elektrycznym rozwijającym moc 82 KM. Łączna moc systemowa wynosi 188 KM. Maksymalny moment obrotowy, to 193 Nm.

Mitsubischi Eclipse CrossŹrodło: IBRM Samar

Miłośników SUV-ów ucieszyć może fakt, że auto oferowane jest wyłącznie z napędem 4x4. Prędkość maksymalna Eclipse Crossa wynosi 162 km/h, zaś przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 sekundy. W trybie wyłącznie elektrycznym auto przejechać może do 45 km. Przy rozładowanej baterii średnie zużycie paliwa wynosi ok. 8 l/100 km.

Mitsubischi Eclipse CrossŹrodło: IBRM Samar

Mitsubishi Eclipse Cross – wymiary, funkcjonalność

Wymiary Mitsubishi Eclipse Cross wynoszą: 4545 mm długości, 1805 mm szerokości, 1685 mm wysokości i rozstaw osi mierzący 2670 mm. Prześwit tego SUV-a ma 184 mm. Standardowa pojemność bagażnika to skromne 359 litrów, co spowodowane jest umieszczonym w tylnej części silnikiem elektrycznym.

Mitsubischi Eclipse CrossŹrodło: IBRM Samar

Mitsubishi Eclipse Cross – cena

Ten obecnie jedyny w polskiej ofercie Mitsubishi SUV oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia: Intense Plus oraz Instyle Plus. Pierwsza z nich wyceniona została na 205 990 zł, zaś druga na 216 990 zł.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Mitsubishi Eclipse Cross – wrażenia z jazdy

Na przekór powszechnym opiniom, Mitsubishi Eclipse Cross pozytywnie nas zaskoczyło. Auto jest dość przestronne, bogato wyposażone i zaskakująco dobrze się prowadzi. Moc systemowa hybrydy PHEV, która wynosi 188 KM nie jest specjalnie duża, jak na auto ważące blisko 2 tony. Z drugiej strony, nie można też powiedzieć, że auto jest powolne, gdyż da się nim całkiem sprawnie poruszać zarówno w mieście, jak i w trasie. W terenie raczej należy uważać, gdyż nie jest to bliski kuzyn ś.p. Pajero. Niezbyt duży prześwit, brak reduktora i konstrukcja typowo szosowa nie pozwolą tym autem w terenie na zbyt wiele. Ale przejazd leśnym duktem na działkę czy pokonanie zimą nieco głębszego śniegu nie powinny stanowić dla Eclipse Crossa problemu. Przeciętnej jakości są plastiki użyte do wykończenia wnętrza, jednak są dobrze spasowane i nic w aucie nie trzeszczy. To naprawdę bardzo przyzwoita propozycja w segmencie kompaktowych SUV-ów.

Mitsubishi Eclipse Cross – podsumowanie

W sytuacji wycofania z oferty modeli ASX i Outlander z powodu zmiany generacyjnej, przed Mitsubishi Eclipse Cross stanęło niełatwe zadanie przejęcia rynku mniejszego i większego modelu. Z danych IBRM Samar wynika, że częściowo się to udało, gdyż w okresie od stycznia do kwietnia 2022 udział modelu w całej sprzedaży marki wyniósł 26,77 proc. (w 2021 roku 15,55 proc.). Wcześniej blisko 60 proc. udział miał ASX, zaś Outlander ok. 23 proc.

Mitsubischi Eclipse CrossŹrodło: IBRM Samar

Dla amatorów aut z trzema diamentami na masce atutem będzie to, że Eclipse Cross jest pod względem wielkości modelem pośrednim między dwoma wycofanymi SUV-ami. Duży atut, to także napęd na obie osie, czego wielu rywali nie ma nawet za dopłatą. A konkurenci Mitsubishi Eclipse Cross, to m.in. Hyundai Tucson, Kia Sportage, Volkswagen Tiguan, SEAT Ateca, Skoda Karoq, Ford Kuga, Opel Grandland, Peugeot 3008, Citroen C5 Aircross czy Toyota RAV4. W naszej opinii hybrydowy SUV Mitsubishi, to auto praktyczne i dopracowane, które nie powinno rozczarować użytkownika, a nawet całkiem przeciwnie - oczarować go swym niebanalnym wdziękiem i kulturą jazdy.

Konfigurator Mitsubishi Eclipse Cross PHEV znajdziesz w AutoKatalog.pl.

tekst: Piotr Mieszkiwskki i Dariusz Balcerzyk, zdjęcia: Krzysztof Panek 


Podziel się ze znajomymi