Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743462610619 3.0.14

Nowe Mitsubishi ASX 2023 – jakie silniki?

Nowości
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
7 Cze '22 (aktualizacja 21 Wrz '22)
Nowe Mitsubishi ASX 2023 – jakie silniki?Źródło: Mitsubishi

Z zapowiedzi japońskiej marki wynika, że nowa generacja Mitsubishi ASX ujrzy światło dzienne już we wrześniu, natomiast do sprzedaży wejdzie wiosną przyszłego roku. Crossover zostanie zbudowany na płycie podłogowej CMF-B, a jego wszystkie wersje silnikowe będą zelektryfikowane, choć w różnym stopniu.

Na rynku europejskim nowe Mitsubishi ASX będzie dostępne w ramach gamy obejmującej pięć wariantów benzynowych, wspieranych pracą instalacji elektrycznej. Podstawowym silnikiem jest turbodoładowany benzyniak 1.0 (91 KM), tworzący tandem z 6-biegową skrzynią manualną. Wyższe miejsce w hierarchii zajmie jednostka turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,3 litra, współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną lub z 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

Nowe Mitsubishi ASX i plakietka z nazwą modelu na klapie bagażnikaŹrodło: Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX i plakietka z nazwą modelu na klapie bagażnika

ASX będzie na rynku europejskim pierwszym modelem Mitsubishi zasilanym w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV). Mowa o konstrukcji stanowiącej połącznie jednostki benzynowej 1.6 z dwoma elektrykami i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów. Ofertę produktową dopełni hybryda typu Plug-in (PHEV), w której benzyniak 1,6 litra współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Energia gromadzi się w akumulatorze o pojemności 10,5 kWh.

Mitsubishi ASX w wersji po liftingu z 2019 rokuŹrodło: Mitsubishi
Mitsubishi ASX w wersji po liftingu z 2019 roku

Wszystkie układy napędowe mają być dostępne od momentu wprowadzenia na rynek wiosną 2023 roku. Producent zastrzega jednak, że oferta może się różnić w zależności od kraju.

Nowe Mitsubishi ASX 2023 – gama silnikowa

* 1,0 litra MPI-T: 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym; 6-biegowa manualna skrzynia biegów. Moc: 91 KM. Emisja CO2: 132-136 g/km

* 1,3 litra DI-T: 4-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem; 6-biegowa manualna skrzynia biegów. Moc: 140 KM. Emisja CO2: 130-134 g/km; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (7DCT). Moc: 158 KM. Emisja CO2: 131-137 g/km

* 1,6 litra Hybrid (HEV): silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorem o pojemności 1,3 kWh współpracujący z automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów. Moc (silnik benzynowy): 145 KM. Emisja CO2: 107-113 g/km.

* 1,6 litra Plug-in Hybrid (PHEV): dwa silniki elektryczne i akumulator o mocy 10,5 kW/h, połączone z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów. Moc (silnik benzynowy): 160 KM. Emisja CO2: 30-31 g/km.

Nowy ASX zostanie zbudowany na koncernowej płycie podłogowej CMF-B. Produkcja crossovera ruszy w zakładach Renault w Valladollid (Hiszpania).

Mitsubishi ASX poprzedniej generacji produkowano w Japonii od 2010 rokuŹrodło: Mitsubishi
Mitsubishi ASX poprzedniej generacji produkowano w Japonii od 2010 roku

Aktualizacja: Ukazały się oficjalne informacje oraz zdjęcia nowego Mitsubishi ASX. Przejdź do artykułu

Podziel się ze znajomymi