Kolejne plotki o nowym Volvo XC20
Czy dawcą podstawowych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych nowego modelu szwedzkiej marki będzie stylizowany na crossovera Smart #1? Taki scenariusz wcale nie jest wykluczony.
Nowy model skandynawskiej marki mógłby otrzymać oznaczenie Volvo XC20. Co się zaś tyczy samej płyty podłogowej, to najprawdopodobniej wybór inżynierów padnie na koncernową platformę Sustainable Experience Architecture (SEA), która trafić też ma do aut innych marek z grupy Zhejiang Geely Holding, takich jak m.in. Lynk & CO czy Polestar.
Volvo mogłoby nawet pójść o krok dalej i zmodyfikować na swoje potrzeby niektóre rozwiązania technologiczne zastosowane w modelu Smart #1. Ten mierzący prawie 4300 milimetrów długości crossover również bazuje przecież na płycie podłogowej SEA. W grę wchodzą rozmaite wersje, poczynając od tylnonapędowej konfiguracji o mocy 272 KM, a kończąc na układzie czteronapędowym z zestawem dwóch silników (około 400 KM).
Przypomnijmy, że Smart #1 to dzieło spółki Smart Automobiles, założonej jako przedsięwzięcie joint-venture Mercedesa oraz Geely.