Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1747901390991 3.0.14

Afeela nową marką Sony Honda Mobility

Nowości
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
9 Sty '23 (aktualizacja 13 Lut '23)
Afeela nową marką Sony Honda MobilityŹródło: Newspress

Zaprezentowany na styczniowych targach elektroniki CES prototyp doczeka się wersji seryjnej, która trafi w ręce pierwszych klientów wiosną 2026 roku. Na chwilę obecną nie znamy ani bliższych danych technicznych, ani cen nowego „elektryka”.

Mierzący 4895 milimetrów długości prototyp marki Afeela to czterodrzwiowy fastback o wymiarach zbliżonych do Audi A7. Wstępne zamówienia na model stworzony przez spółkę Sony Honda Mobility będzie można składać przed końcem 2025 roku, natomiast pierwsze egzemplarze trafią do klientów w Ameryce wiosną roku następnego. W drugiej połowie 2026 do listy odbiorców dołączyć ma Japonia.

Afeela zwraca uwagę utrzymaną w minimalistycznej formie stylistyką nadwozia oraz kabiną pasażerską z wolantem zastępującym tradycyjną kierownicę. Dach ma łukowaty profil, panele drzwi pozbawione są klasycznych klamek, a zamiast lusterek bocznych zamontowano filigranowe kamerki. Szczegóły techniczne projektu owiane są tajemnicą. Wiadomo tylko, że maszyna porusza się na 21-calówkach i korzysta z dobrodziejstw napędu na wszystkie koła, co oznacza konfigurację minimum z dwoma silnikami.

Na chwilę obecną nie wiadomo nawet, czy Afeela będzie oficjalnie dostępna w EuropieŹródło: Sony Honda Mobility
Na chwilę obecną nie wiadomo nawet, czy Afeela będzie oficjalnie dostępna w Europie

Układ deski rozdzielczej zdominował jeden, podłużny wyświetlacz ciągnący się przez całą szerokość kokpitu. Za przednimi siedzeniami znajdują się ekrany systemu rozrywki, a swobody dostęp światła do kabiny zapewnia przeszklony dach fotochromatyczny. Afeela została ponadto wyposażona w jednostkę o mocy obliczeniowej 800 TOPS, a zestaw 45 kamer oraz czujników umieszczonych wewnątrz oraz na zewnątrz pojazdu umożliwi poruszanie się w trybie zautomatyzowanym poziomu trzeciego, który aktualnie jest na etapie prac badawczo-rozwojowych.

Podziel się ze znajomymi