Nowa Toyota C-HR z usterką funkcji zdalnego parkowania
W modelu japońskiej marki stwierdzono błędy w działaniu funkcji zdalnego sterowania pojazdem, z której można korzystać za pośrednictwem aplikacji mobilnej, gdy kierowca znajduje się poza pojazdem. Klienci otrzymają powiadomienie o zaplanowanej akcji naprawczej.
Jak wynika z komunikatu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, problem dotyczy samochodów wyprodukowanych między 23.09 a 08.12 bieżącego roku. Na polskim rynku wytypowano do sprawdzenia 183 egzemplarze modelu Toyota C-HR. Klienci zostaną powiadomieni o sytuacji i zamiarze wykonania stosownych czynności przez pracowników autoryzowanej sieci dealerskiej.
Jako środek zaradczy o charakterze doraźnym Toyota radzi użytkownikom, aby nie korzystali z systemu zdalnego parkowania za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Powinno się ją nawet usunąć z telefonu lub innego urządzenia do czasu wykonania naprawy.