Nowe BMW i5 (2023) w testach na lodzie i śniegu
Dobiegają końca testy elektrycznej wersji BMW Serii 5 nowej generacji. Dużo uwagi inżynierowie poświęcili analizie jazdy w niskich temperaturach i po nawierzchniach charakteryzujących się słabą przyczepnością.
Wejście na rynek nowego BMW Serii 5 spodziewane jest w połowie października bieżącego roku. Oprócz pełnej wersji elektrycznej pojawią się hybrydy typu Plug-in (PHEV), jak również jednostki benzynowe i diesle wspierane pracą instalacji 48V. W pełni elektryczny wariant BMW i5, prezentowany na załączonych zdjęciach, będzie pod względem cenowym pozycjonowany pomiędzy BMW i4 a luksusowym BMW i7. Zorganizowane na dalekiej północy testy dowiodły, że na lodzie i śniegu „elektryk” radzi sobie co najmniej równie dobrze jak dowolny model z napędem konwencjonalnym.
Nowa „piątka” będzie mogła pochwalić się nie tylko systemem operacyjnym 8.5, ale także pokrytym jednolitą taflą szkła panelem zegarów wraz z dotykowym wyświetlaczem centralnym. Wariant elektryczny należy do rodziny BMW M Performance, podobnie jak dostępny już na rynku wariant BMW i4 M50. Wiosną przyszłego roku „elektryk” pojawi się również w wersji nadwoziowej kombi (BMW i5 Touring), która powstała głównie z myślą o użytkownikach mieszkających w Europie.
Zestawienie tegorocznych nowości modelowych (w tym aut elektrycznych oraz hybrydowych) znaleźć można TUTAJ