Opel Signum – limuzyna inna niż wszystkie
W tym roku przypada dwudziesta rocznica premiery flagowego modelu spod znaku srebrnej błyskawicy. Signum było samochodem międzysegmentowym, który mimo swojej unikalnej koncepcji nie odniósł na rynku spodziewanych sukcesów.
Signum powstało na bazie płyty podłogowej z Opla Vectry kombi jako nowy flagowiec niemieckiej marki, który miał godnie zastąpić Omegę drugiej generacji. Gotowy projekt zaprezentował się z bliska szerokiej publiczności w ramach wystawy branżowej Geneva Motor Show 2003. Co ciekawe, prace badawczo-rozwojowe trwały pięć lat, a ich efektem było m.in. stworzenie dwóch jeżdżących modeli koncepcyjnych, które ujrzały światło dzienne w roku 1997 oraz 2000.
Jak wspomniano wyżej, Opel Signum powstał z wykorzystaniem elementów konstrukcyjnych Vectry, nad którą górował m.in. wydłużonym o 130 milimetrów rozstawem osi. Samochód zaprojektowano w nietypowym jak na segment D nadwoziu typu hatchback. Według producenta pasażerowie podróżujący na tylnych siedzeniach mieli do dyspozycji tyle miejsca co w limuzynach klasy wyższej. W ofercie przewidziano łącznie siedem wersji silnikowych o wachlarzu mocy między 101 do maksymalnie 211 koni mechanicznych. Warto wymienić w tym gronie jednostkę dieslowską 3.0 V6 z common-rail, która rozwijała 177 KM oraz aż 370 Nm momentu obrotowego.
W 2005 roku Opel Signum doczekał się liftingu, dzięki któremu na listę wyposażenia trafiły takie dobrodziejstwa jak chociażby fotel kierowcy Multi Contour, układ stabilizacji przyczepy czy instalacja telefonu komórkowego z interfejsem Bluetooth i obsługą głosową. Niestety mimo ambitnych założeń i oryginalnej koncepcji Signum nie odniosło spodziewanych sukcesów (jego produkcja dobiegła końca w 2008 roku). Za następcę tego modelu uważa się samochód Opel Insignia.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe