Hybrydy Opla z technologią 48 V
Niemiecka marka z Grupy Stellantis znalazła sposób na obniżenie zużycia paliwa w swoich modelach, lansując 48-woltową technologię hybrydową w połączeniu z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 turbo, który pracuje w cyklu Millera.
Jednostkę spalinową wspiera zintegrowany ze skrzynią biegów, elektryczny silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (28 KM/55 Nm) oraz napędzany paskiem rozrusznik-generator (również oparty na technologii 48 V). Jak wskazują dane techniczne, moc systemowa układu sięga 136 KM. Tak skonfigurowane warianty dostępne są aktualnie w następujących modelach niemieckiej marki: Corsa, Astra, Mokka i Grandland, jak również w debiutującym właśnie na rynku crossoverze Opel Frontera.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Jak wynika z obliczeń producenta, średnie spalanie paliwa jest nawet o kilkanaście procent mniejsze w porównaniu z analogicznym wariantem dysponującym tylko silnikiem benzynowym. Przy niskich prędkościach auto może poruszać się w trybie elektrycznym przez maksymalnie jeden kilometr.