Bye, bye Mini Clubman!
Oksfordzką fabrykę Grupy BMW opuścił ostatni seryjny egzemplarz modelu Mini Clubman. Samochód brytyjskiej marki premium wyróżniał się nietypowym jak na tę klasę pojazdów układem drzwi bagażnika.
W ciągu 55 lat historii Mini Clubmana wyprodukowano łącznie około 1,1 miliona egzemplarzy, z czego na model współczesny, wylansowany w 2007 roku, przypada ponad 550 tys. sztuk. Najbardziej charakterystycznymi elementami stylistyki nadwozia były okrągłe oczy reflektorów, sześciokątny grill oraz para otwieranych na boku tylnych drzwi zamiast tradycyjnej klapy bagażnika. W sumie Clubman był eksportowany z Wielkiej Brytanii do ponad 50 krajów świata.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
W ubiegłym roku Brytyczycy wypuścili pożegnalną wersję Mini Clubman Final Edition, która powstała w ramach serii obejmującej 1969 egzemplarzy. Samochód w omawianej specyfikacji ma elementy dekoracyjne w kolorze Shimmer Copper, które umieszczono na 18-calowych kołach, atrapie chłodnicy oraz na dolnej części paneli drzwi. Kabinę pasażerską zdobią listwy progowe z emblematem serii, kierownicę obszyto skórą Nappa, a skórzane fotele sportowe mają regulowane podparcie ud. Warto też zwrócić uwagę na ciemne powierzchnie dekoracyjne deski rozdzielczej z motywem w tonacji połyskującej miedzi, jak również na dekoracyjną plakietkę „1 of 1969” po stronie pasażera.
Równolegle marka należąca do Grupy BMW zapowiada nowości produktowe w swojej gamie. Mowa tu o reaktywacji modelu Mini Countryman (kod fabryczny U25), jak również o projekcie Mini Aceman, który niebawem ujrzy światło dzienne.