Nowinki w kompaktowych modelach Cupry
Sportowa marka z Grupy Volkswagena jest cały czas na fali. Świadczy o tym chociażby fakt, że w minionym półroczu notowania Cupry na polskim rynku wzrosły o ponad dwadzieścia procent. Siłą napędową sprzedaży pozostaje oczywiście Formentor.
Jak wskazuje raport IBRM Samar, w pierwszym półroczu dealerzy Cupry wydali polskim klientom 6,2 tys. nowych samochodów. Gdy zestawimy ten rezultat z ubiegłorocznym, wówczas okaże się, że sprzedaż aut hiszpańskiego producenta wzrosła o 20,28 procenta. Niedawno barcelońska centrala poinformowała o nowych elementach wyposażenia, które trafią na listę opcji Formentora oraz Leona. Warto dodać, że oba pojazdy stanowią łącznie aż siedemdziesiąt procent wszystkich dostarczonych na rynek aut ze znaczkiem Cupry na masce.
Najbardziej rzucającą się w oczy nowinką jest lakier perłowo-szary o nazwie Dark Void, który będzie dostępny opcjonalnie dla wszystkich wersji wyposażenia Formentora i Leona. Wygląd samochodu poprawiają reflektory Matrix LED Ultra, przewidziane w ramach pakietu Pure Performance. Z danych technicznych wynika, że nowe światła wykorzystują aż 25 tys. pikseli. Nie tylko automatycznie dostosowują pracę do nadjeżdżających pojazdów i warunków pogodowych, lecz tworzą również efektowne animacje powitalne lub pożegnalne.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Bezpieczeństwo pasażerów dodatkowo podnosi system Front Cross Traffic Assist. Dzięki wykorzystaniu czujników radarowych wykrywa on pojazdy przecinające tor jazdy przy niskich prędkościach, ostrzegając kierowcę wizualnie i dźwiękowo. W razie potrzeby komputer może automatycznie rozpocząć hamowanie przy prędkości do 10 km/h.