Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1751270616637 3.0.14

Klasyczne kabriolety pasja, prestiż i inwestycja w jednym

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
20 Sie '25
Klasyczne kabriolety pasja, prestiż i inwestycja w jednymŹródło: Fiat

Kabriolety od lat kojarzą się z poczuciem wolności, prestiżem i wyjątkowym stylem. Dziś to nie tylko motoryzacyjne marzenie wielu kierowców, ale także coraz częściej dobra lokata kapitału. Ile kosztuje klasyczny kabriolet?

Źródło: Mercedes-Benz

Na rynku wtórnym można znaleźć zarówno auta dostępne niemal dla każdego, jak i prawdziwe perełki dla kolekcjonerów. Najtańsze nieuszkodzone modele kupimy już za mniej niż 10 tys. zł. Przykładem jest Renault Megane I z 1998 r. w cenie 8150 zł. Z drugiej strony, kultowe egzemplarze, jak Chevrolet Corvette z 1961 r., osiągają już ceny przekraczające nawet 700 tys. zł.

Źródło: Porsche

Dla porównania, na rynku można spotkać takie oferty:

  • Fiat Barchetta (1995) – 22 500 zł
  • Fiat Barchetta (1995) – 22 500 zł
  • Jaguar XJS (1995) – 68 500 zł
  • Porsche 911 (1991) – 389 000 zł
  • Triumph Spitfire (1979) – 30 000 zł
  • Alfa Romeo Spider (1988) – 69 000 zł
  • BMW E30 Cabrio (1990) – 99 000 zł

Kabriolety w popkulturze

Część modeli zyskała status legend dzięki filmom i słynnym kierowcom. James Dean rozsławił Porsche 356 Speedster, a Alfa Romeo Spider Duetto zyskała popularność dzięki „Absolwentowi”. Do ikon należą też m.in. Mercedes SL W113 Pagoda i Jaguar E-Type Roadster – uznawany za jeden z najpiękniejszych samochodów w historii.

Źródło: Volkswagen

Auta, które zyskują na wartości

Eksperci firmy Autoplac.pl podkreślają, że klasyczne kabriolety w dobrym stanie mogą być świetną inwestycją. Największy potencjał mają modele sportowe (Porsche), luksusowe (Mercedes SL) czy niszowe (Saab 900 Cabrio). Kluczowe znaczenie mają: oryginalny stan, niski przebieg, limitowana produkcja i dobrze udokumentowana historia.

Źródło: Peugeot
Kupując klasyczny kabriolet nie wystarczy kierować się jego wyglądem. To inwestycja, która wymaga dokładnego sprawdzenia stanu technicznego. Najważniejsze są oryginalne podzespoły i brak poważnych napraw blacharskich. To właśnie one decydują o wartości auta powiedziała Julia Langa z Autoplac.pl.
Źródło: Mercedes-Benz

Ograniczona podaż, rosnący popyt

Choć zainteresowanie kabrioletami rośnie, ich liczba na rynku jest ograniczona. W serwisach ogłoszeniowych coraz trudniej znaleźć zadbane egzemplarze z lat 80. i 90. To sprawia, że ceny systematycznie idą w górę.

Źródło: Volkswagen

Klasyki na żywo – MotoClassic Wrocław

Już 23–24 sierpnia w Zamku Topacz odbędzie się wydarzenie MotoClassic Wrocław, gromadzące ponad 500 zabytkowych pojazdów. Wśród nich znajdą się także rzadkie kabriolety – m.in. Tatra 30 z 1926 roku, uchodząca za ikonę motoryzacji międzywojennej.

Podziel się ze znajomymi