Produkcja samochodów Leapmotor ruszy w Hiszpanii
Nowa inwestycja na Półwyspie Iberyjskim pomoże Chińczykom ominąć unijne cła, które Bruksela nałożyła na elektryczne pojazdy sprowadzane bezpośrednio z Państwa Środka. Co więcej, pozwoli też marce lepiej dopasować ofertę do preferencji europejskich klientów.
Rozwój brandu Leapmotor na rynku europejskim aktywnie wspiera Grupa Stellantis. Niedawno jej dyrektor generalny Antonio Filosa zapowiedział, że produkcja seryjna samochodów elektrycznych młodej marki zostanie zlokalizowana w jednym z zakładów koncernu na terenie Hiszpanii. Możliwe, że wybór dyrekcji padnie na fabrykę koło Saragossy, gdzie koncern wytwarza już modele takie jak Peugeot 208, Opel Corsa oraz Lancia Ypsilon.
Szczegóły dotyczące inwestycji wartej około 200 milionów euro pozostają tajemnicą. Z niepotwierdzonych informacji wynika, że pierwszym z produkowanych w Hiszpanii modeli zapewne będzie crossover Leapmotor B10. Samochody mają zacząć opuszczać linię montażową w przyszłym roku. Tymczasem raport IBRM Samar wskazuje, że do końca sierpnia br. chińscy producenci zarejestrowali nad Wisłą ponad 24,5 tys. nowych osobówek.
Wiodącym graczem w segmencie pozostaje MG z dorobkiem 8,8 tys. egzemplarzy. Dla porównania, Leapmotor sprzedał dotychczas mniej więcej osiemset pojazdów. Należy jednak pamiętać, że na tle producenta HS-a jest to gracz mający na polskim rynku bardzo krótki staż. Pierwsze ceny ogłoszono bowiem dopiero w lutym br.